Hyggelig med nytt medlem, Gloff! Hvor holder du til?
Klæbu, Sør-Trøndelag
Vassfjellet-nabo, da! Velkommen i lauget!
Takker for det … Vassfjellet ja, like borti høgget
Svaret jeg fikk fra Toll.no
Hei
Det er ikke toll på leketøy uansett, men om man bestiller for NOK 200,- eksklusive frakt eller høyere beløp; beregnes 25 % moms av fakturasum og av fraktkostnadene til Norge.
Vennlig hilsen
Tollregion Oslo og Akershus
Det er jo det som er verst og mest urettferdig. Posten tar 85,- om verdien er mellom 200 og 1000kr (uansett om man gjør det selv eller om Posten gjør det) og 175,- om det er 1000+. I tillegg tar det 2+ uker (i hvert fall i Oslo) for at man får beskjed at pakka er kommet og må fortolles (jeg vet ikke om det blir kjappere om man gir dem fullmakt, det nekter jeg å gjøre).
Hvis frakt er betalt på forhånd og ingen faktura medfølger … da er man jo home free i følge den mailen
Jeg bestilte min ISD fra tyskland og sendte den til min søster i Tyskland. Sendte så penger til min søster som betalte frakt og sendte den som Gave til meg i Norge. Null avgifter… selv om den var innom tollvesenet i noen dager…
Hvis det er gave fra privatperson og verdien er satt til mindre enn 1000kr, da går det bra.
Sitat: |
Hvis frakt er betalt på forhånd og ingen faktura medfølger .. da er man jo home free i følge den mailen |
Lurer på hvor denne tråden ender, jeg? Det blir spennende å se!
Tråden har sklidd ut ja
Og jeg vet det der angående 1000kr grense… han dansken som sendte meg ISDen skrev 900kr som verdi på duppeditten