AFOL-spørreundersøkelse

Done!

Jeg synes svaralternativene var litt tvilsomme på det første spørsmålet (“how likely are you to recommend Lego products…”), alternativene for “primary reason” varierer etter hva du svarer. Hvis du velger 6 eller lavere, kan du velge mellom:

I don’t like the current products offered
Lego quality is good
Lego quality has declined
Lego prices are too high
My friends and family is not into Lego products

Hvis du krysser 7 eller 8, kan du ikke lenger velge “I don’t like the current products offered”, mens du i tillegg får opp alternativene:

I love the Lego brand
Lego products are fun
Lego products promote creativity

Hvis du krysser 9 eller 10, får du bare opp en masse skryte-alternativer (“beautiful”, “relaxing” etc), og ikke noen mulighet til kritikk. Jeg føler hele undersøkelsen blir villedende, siden det må gå an å være kritisk selv om man gir en høy score (pga. dette kunne jeg ikke gi mer enn 8 på dette spørsmålet, selv om jeg ellers ville gitt 9). Jeg tror de vil gå glipp av mange viktige tilbakemeldiner her, spesielt siden kritikken fra den mest trofaste fansen sannsynligvis er mest konstruktiv og nyttig.

Imponerende detektivarbeid! Og jeg støtter skepsisen din fullt ut.
Nå må jeg nesten se om undersøkelsen kan tas på nytt… :unamused:

Jeg viderebringer tilbakemeldingen din Axel :slight_smile:

Ny spørreundersøkelse på gang:

lego.fluidsurveys.com/s/Q4_2014/

:slight_smile:

Husker ikke om jeg har spurt om dette før i forbindelse med disse undersøkelsen:
Anses LUGNET som en LUG? Og hva med Eurobricks?

Jeg tenker på LUGNET som den første LEGO-klubben som var enkelt tilgjengelig for alle som hadde internett. Noe jeg jo hadde allerede på midten av 90-tallet… Leste jo litt rundt på Lugnet i noen år før jeg registrerte meg der i 2003 og to år seinere var det en del nordmenn derfra som stiftet Brikkelauget.

Tja, det er jo litt opp til forskjellige definisjoner. LEGO har sine definisjoner, og opererer nå med såkate RLUG (Recognized LEGO User Group), dvs at de oppfyller kravene for å være et anerkjent LUG. Det kan være både online LUGs og fysiske LUGs med forankring på et sted. Eurobricks har vært anerkjent lenge, de har jo også sin egen ambassadør. LUGNET er vel rimelig død? Men det kan vel sies å ha vært en LUG i gamle dager.