BBL - McBrickys

Lenker til de to første bildene rett vei:

https://www.flickr.com/photos/147903603@N06/shares/491Fe4

https://www.flickr.com/photos/147903603@N06/shares/4407YY

Det tok sin tid fra jeg var nogenlunde ferdig til jeg kan presentere bidraget. Nå sist ventet jeg på et fototelt jeg hadde bestilt som ble forsinket i posten, men nå er det endelig kommet i hus og testet for anledningen.

Har prøvd å dele via bildetjenester (både bildr og flickr), men får ikke opp bildene i innlegget. Så ser det også ut til at jeg nå plages med at bildene snur seg i innlegget (måtte bytte PC etter kræsj for et par uker siden, mulig det har innvirkning). Derfor legger jeg også ved lenker til bildene som snur seg slik at det er mulig å se dem rette veien.

Det ble først litt tenking på hva jeg skulle bygge. Det var egentlig aldri noe tvil om at det skulle bli en modulær bygning. Så da tenkte jeg: hva mangler i LEGO-byen? Så tenkte jeg videre: hva skiller egentlig de større byene fra de mindre? Jo, det er jo hurtigmatkjedene. Så da skapte jeg LEGO sin egen versjon av dette, McBrickys. Så tenkte jeg at jeg måtte jo ha en liten motvekt, så da ble det også en fiskeforretning i samme kvartalet. Jeg begynte med skiltet, så tok jeg det derifra. Her er resultatet:
[attachment=2]Front.jpg[/attachment]

Fornøyd med skiltet som henger rett utenfor (håper jeg ikke blir saksøkt av en herværende hurtigmatkjede for plagiat!). Mannen med fisken er det nærmeste jeg kommer en LEGO-versjon av meg selv:
[attachment=1]Front 2.jpg[/attachment]

Innenfra fiskeforretningen som har et ganske godt utvalg (den på veggen er utstoppet):
[attachment=0]Fisk.jpg[/attachment]

I første etasje ligger kjøkkenet hvor det svis hamburgere og stekes pizza samt tas bestillinger, likt evhver annen hurtigmatrestaurant:

[attachment=2]Kjøkken.jpg[/attachment]

[attachment=1]Kjøkken 2.jpg[/attachment]

[attachment=0]Kjøkken 3.jpg[/attachment]

I andreetasjen hygger folk seg med maten:

[attachment=1]Restaurant.jpg[/attachment]

[attachment=2]Restaurant 2.jpg[/attachment]

Slik ser det ut mellom byggene:

[attachment=0]Side Garderobe.jpg[/attachment]
https://www.flickr.com/photos/147903603@N06/shares/cngSCu

Over fiskeforretningen befinner toalettene seg, klassisk kjønnsdelt:

[attachment=2]Toalett.jpg[/attachment]

Og selvsagt er det noen som bruker mobilen inne på den ene…

[attachment=1]Toalett 2.jpg[/attachment]

Øverst befinner garderoben seg hvor de ansatte i hurtigmatkjeden har hver sitt skap og andre enkle fasiliteter

[attachment=0]Garderobe.jpg[/attachment]

Og til sist en kjapp titt på taket med vindu hvor lyset flommer inn
[attachment=2]Overside.jpg[/attachment]

Og på baksiden er det grønne planter, gjerdet får sårt tiltrengte malerstrøk, og kattene krangler om matrestene:
[attachment=1]Bakside.jpg[/attachment]

https://www.flickr.com/photos/147903603@N06/shares/83N5T9

[attachment=0]Bakside 2.jpg[/attachment]

Mye kreativitet og bra utførelse.

Elsker gjerdet som blir malt :smiley:
Bra bygget!
Hva med en liten pizza-delivery bil eller moped på gata? :slight_smile:

Kjempebra! :smiley:
Likte spesielt godt toalttløsningen og vindeltrappen/tårnet. Har på trappene ( :unamused: :laughing: ) et bygg med lang vindeltrapp, og vurderer om jeg skal bruke lego sine ferdige elementer (slik du gjorde her) eller om jeg må brickbuilde den (pga plassmangel). Decisions, decisions…
Også gøy å se så mange minifigs i aksjon. :slight_smile:

Kult bygg, mange fine detaljer, og det runde bygget var kult løst…men er det lov å ta bilder av folk på toalettet :laughing:

Steinar

Takk for fine tilbakemeldinger! Har selvsagt innhentet tillatelse før jeg tok bildet på toalettet, og det er jo viktig å understreke at hun ikke sitter på do :smiley:

Når det gjelder gjerdet så skal jeg innrømme at det egentlig tvang seg frem siden jeg ikke hadde flere hvite. Da var det greit å huske på damen fra ett av fjorårets flotteste små sett, Fun in the park.

Det var i utgangspunktet ikke meningen at de også skulle servere pizza på dette stedet, men det åpnet for et par fine muligheter for aktiviteter å ha det, så da endte det opp på menyen. De driver dog ikke med utkjøring, det gjør byens rene pizzarestaurant (som jeg bygget for et halvt års tid siden, har bare glemt å poste det i bygningstråden min).

Godt fornøyd selv med løsningen for trappen opp til garderobene, det gjorde at jeg fikk utnyttet innsiden på de små rommene bedre når jeg ikke trengte å ha trapp innvendig.

Når jeg ser på bildene nå så ser jeg at det er på tide at jeg begynner å sette meg inn i hvordan kameraene til kona fungerer og heller bruke ett av dem i stedet for mobilen, alt for mange uklare bilder. Og på sikt er også planen å gå til innkjøp av et par lyskilder som er lite plasskrevende, men gir bra lys. Anbefaler forøvrig også andre å gå til innkjøp av et fototelt. Jeg kjøpte mitt på ebay og betalte rundt 250 kroner inkludert porto. Størrelsen er 80x80x80, så man kan ta bilder av rimelig store modeller i det. Og det er sammenleggbart, så det tar veldig liten plass.

Fint bidrag :slight_smile:

Her er en guide for hvordan du kan embedde bilder fra flickr på forumet (den er fra eurobricks, men samme opplegget fungerer her):

eurobricks.com/forum/index.p … -tutorial/

Hjertelig takk! Den er bokmerket nå :smiley:

Morsom MOC med mange fine detaljer! :smiley: