Bergheim City

Yo! :slight_smile:

Tenkte å ha en egen tråd for oppdateringer om Bergheim City. Jeg kommer til å gjøre flere oppdateringer. Blant annet har jeg planer for å oppgradere en vei … Uansett, her er linken til den nyeste oppdateringen. Beklager for litt mørke og uskarpe bilder, skal kanskje legge ut noen nye senere. :slight_smile:

Det er fint om dere kommer med kommentarer (som krittikk) om ting som kunne bli gjort annerledes, eller gjort. :slight_smile: Det er litt vanskelig å få plass til alt … på en praktisk måte! :wink:

Stay in tunes! :sunglasses:

Flott by du har laget, men du ba også om kritikk - så skal holde det konstruktivt :slight_smile:

Ser du har Grand emporium stående helt alene. Jeg ville ha bygd/kjøpt flere modulærbygg og satt de sammen til et kvartal. Du vil da få en mer ryddig by, og det vil bli enklere for deg å bygge videre på byen rundt det kvartalet.

Se dette bildet for eksempel.

Plassmessig lar dette seg gjøre om du flytter om på endel bygninger.
Personlig synes jeg ikke at villaer hører hjemme i en by. Prøv heller å separere en bydel og en utkantdel.

På dette bildet ser jeg at du har en overgang fra mørk grå til lys grå asfalt og det er ikke sammenheng i layouten: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=4689454. Kunne du kanskje fullført i grått og legge grå tiles/plate over de grønne feltene? Som sagt, føler at det blir litt krasj mellom by og utkant her.

Bortsett fra det har du en fin by, med mange bygninger :slight_smile:

Oi! der var det et stort byprosjekt på gang ja! :slight_smile: Skal bli spennende å følge med på utviklingen!

Sier meg enig med shutinc ang den mørke overgangen på veiene… Men alt er en smaksak da…

Takker, takker! :slight_smile: Angående Grand Emporium, det er jo en bussterminal, trikkeholdeplass og jernbanestasjon ved siden av, da, og da blir det litt liten plass … når det gjelder økonomi, ligger jeg i minus, og sparer til noe annet … :laughing: Når det gjelder veien … jeg antar at du sikter til den ene jernbaneovergangen? Den er rett og slett ikke ferdig. Alle bildene er nemlig borte … :open_mouth: :cry: Noen som vet hvorfor? Eller, får dere opp bildene? :confused:

EDIT: Det er søren meg ingen bilder på hele Brickshelf! :open_mouth: I alle …

EDIT 2: Nå er de tilbake. Sikkert bare en backup da jeg var der. :slight_smile:

Kanskje jeg forklarte meg litt dårlig akkurat der. Mente at om du hadde flere høye bygninger rundt, så ville det se mer ut som et kvartal. Men, dette er jo en smakssak :slight_smile:
Synes du har vært flink å sette sammen en by.

Selvfølgelig setter økonomi en liten stopper for videre utbygging, og det har jeg full forståelse for :slight_smile:

Åja. Da forstår jeg! :slight_smile: Og takk, fint å høre at du liker det! :slight_smile:

LEGO - bare fantasien (og økonomien :laughing:) setter grenser

Jeg skal komme med litt “synsing”, og husk at dette er mine personlige meninger og du har full rett til å mene noe annet :slight_smile:

Sånn visuelt sett ville jeg ha plassert alle høye hus i bakkant inn mot veggen og lavere utover mot kanten av bordet.
Deretter ville jeg, som noen andre også her nevnte, plassert villa-bygningene i ett eget område i “utkanten” av byen og mellom byen og bondegården.
Og om du fjerner litt veier så får du plass til mere hus og får da også litt større kvartal med bygninger.

I mangel av veiplater er jo papp/papir greit å bruke, men da syns jeg du skulle brukt det over det hele, eller iallefall i områder, for eksempel i byen og bruke veiplatene på “landsbygda” eller motsatt. Ikke blande.
Kanskje litt gul maskering/merketape kan være fint til å bruke som veimerking? Den får man kjøpt i slike tynne smale ruller. Ser ut som du har markert noen fotgjengeroverganger med kritt/fargeblyanter? Hva med å lage veimerking med samme teknikk? Bruk en linjal å tegne strekene etter.

Ellers er det jo morsomt med litt liv med både kjøretøy og bygninger og en del scenarioer med minifigs.

Jeg ville også ha fjernet fotballbanen, mest fordi den tar mye plass og du får plass til flere hus, men også litt fordi jeg ikke liker fotball :wink:

Hva med en vindmølle der borte med bondegården ett sted?

Klarer ikke å se det på bildene, men går togbanen i en sløyfe eller er det bare linjer att og frem?

F0NIX, jeg har et enkelt svar på det meste. Byen er bygd for å lekes med. :slight_smile:

Jeg har jo mindre søsken og en del ivrige naboer, og i tillegg, er jeg og min bestevenn (ja, jeg vet det høres rart ut :wink: ) med å “leker” der. Jeg er ordfører og han er forretningsmann (så der har du grunnen :wink: ). Jeg har også egen kalender, for år 2024! :laughing: Den er litt unormal, fordi måned består av to uker. Det er for at det ikke skal ta så lang tid for hvert år. :slight_smile:

Jeg har brukt hvit fargeblyant på veien og jeg har veistriper på veien, men de er ikke så godt synlige. :slight_smile: Linjal trenger jeg ikke, det bruker jeg nesten aldri, bare til geometri. Det er ikke for å skryte, men jeg tegner veldig rette linjer og har et godt øyemål. :slight_smile:

Fotballbanen var større, men den ble delt i to da det huset kom. Jeg liker ikke fotball selv. :laughing:

Vindmølle har jeg ikke, og har ikke verken riktige klosser eller erfaring for det. :unamused:

Jernbanen går bare gjennom byen, fra punkt A til B.

Alle liker løkkefotball =D

Er litt enig i det, men jernbanen skulle ha vært skillet. :laughing:

Her kommer en oppdatering!

(Jeg ser nå at det ble et utrolig uskarpt bilde, men jeg skylder på kameraet :wink: )

Flere bilder her.
Det er åpent for diskusjon om fremtidig planlegging! :slight_smile:

Detta var nice Arkitekten =)
Gleder meg til jeg kan setta opp en by å. men blir nok ikke like stor som din =( så god plass har ikke jeg…
Flott at foreldra dine lar deg få god plass :wink:

Takker :slight_smile: Ikke alle kan ha et stort anlegg :frowning: Men tiden endrer mye :slight_smile:

Ja, da er det tid for en oppdatering

Først, et bilde fra Bergheim:

Resten finnes her.

Jeg har også fått en nytt lokomotiv

Flere bilder her.
Og til slutt har jeg noen bilder fra en normal dag i Langenthal
Det er fortsatt noen bilder som modereres.
Gjerne kom med kommentarer