Bryllup med detaljer i Lego

Hei

Jeg og min samboer diskuterer brullypsplaner for tiden, og i den forbindelse har vi kommet på tanken om at hver gjest fikk sin legofigur inkl 8x8 vignett (?), der legofiguren var i en situasjon vi forbinder gjesten med, f.eks. matlaging, filming, politi etc etc. Gjerne slik at de fikk delene og byggeveiledning og måtte bygge de selv.

Jeg tenkte å lage dette i LDD først, og bestille deler der etter. Men Lego har jo kuttet ut denne “bygg og bestill” muligheten, så spørsmålet blir da:
Finnes det noe sted man kan bestille deler ut i fra en ldd fil?
Alternativet jeg ser for meg er å plukke enkeltbrikker på B&P, men det ser jeg for meg blir et møysommelig arbeid…

Forslag?

Bricks & Pieces er ofte det dyreste alternativet for å skaffe brikker, Pick-a-Brick er noe rimeligere.
Men de fleste Legobrikker kan skaffes rimeligere via Bricklink.
Utfordringen med Bricklink er at der kommer porto (og merverdiavgift dersom du bestiller Legobrikker for mer enn 200 kr. av gangen) i tillegg.
En enkel tommelfingerregel er at det blir rimeligere å kjøpe via Pick-a-Brick hvis prisen der ikke er mer enn 50% høyere når du handler fra Amerika, og 33% hvis du får brikkene via Bricklink fra Europa. Men det forutsetter at du handler for minst 500,- fra Lego.com.
(500,- gir fri frakt fra Lego, og Lego dekker fortolling. Mva er inkludert i prisen.)

På Bricklink kan du opprette en ønskeliste.

Hei, beklager noe sen respons.
Jeg har vært innom bricklink tidligere, har ikke profil, men skal opprette.
Hva slags deler kjøper man derfra, nye/brukte?
Har ønskelisten ekstra funksjonalitet? (at jeg får varsel når ønsket brikke selges eller om selger for varsel om at jeg ønsker den?

Ja.
Det vil si - du velger.
Det er ikke alle brikker som kan skaffes nye, men da er det snakk om elementer og/eller farger som ikke har vært produsert på mange år.

Du kan få varsel når en brikke du har på ønskelista blir lagt ut for salg, dersom du gjør de riktige innstillingene, og selger velger å sende ut slikt varsel.

Jeg ser dere diskuterer bryllup, så da går jeg ut i fra at dere ikke har fastsatt noen dato.
Likevel vil jeg minne deg om at det er et tidsaspekt å ta hensyn til.
Det tar gjerne to-tre uker før brikker direkte fra Lego kommer frem til deg, og overflatepost fra steder som ligger utenfor Europa kan fort ta 3-6 uker, eller mer. Det er heller ikke alle BrickLink-selgere som er like raske bestandig.
Les splash-siden, det står gjerne der hvis selgeren har tenkt seg en kort ferie, eller bare sender en gang pr. uke.

Poenget er at dere ikke bør vente for lenge, det er stress nok med et bryllup, dere trenger ikke å få ekstra stress med å håpe på at Legobrikkene kommer frem i tide.

Og det er mange snodige feriedager på denne tiden av året.

Takk for info!
Bryllupet står ikke før neste år, så foreløpig god tid :slight_smile: