Mange har sikkert sett denne modellen før på forumet her, men som jeg lovet den gang at hvis den kom opp i fra lageret i kjellerem.
Skulle jeg få tatt noen nye og bedre bilder av den.
Skipet var noe jeg bygde på før min dark age. Skipet bærer preg av å ha blitt bygget med det jeg hadde av deler, men prøvde å få et helhetlig inntrykk på oversiden. Undersiden er et salig blaning av farger og deler.
Inspirasjon er nok Lego Space og diverse sci fi filmer og serier.
[attachment=2]WP_20131115_012.jpg[/attachment]
[attachment=1]WP_20131115_004.jpg[/attachment]
[attachment=0]WP_20131115_006.jpg[/attachment]
Kommentarer til bildene er også velkommen.
Har flere bilder og prøvde meg med en løsning via Skydrive men så ikke ut til å virke. Noen forslag?
En liten utfordring. Hva gjør jeg galt her siden det er ingen som kommenterer denne?
Ei heller den gamle tråden med de gamle bildene.
Trodde først det var bilde kvaliteten. Eller er Moc’en så vanlig eller kjedelig at den ikke er verdt en kommentar.
Til og med problemet med bilder nevnt i enden ser ut til å forbli ubesvart.
Kan ikke akuratt kreve at folk skal svare men litt rart at ingen skriver noe i det hele tatt på to tråder.
Har skjedd mye på forumet i det siste med tanke på halloween konkuransen så det kan hende det er derfor, men jeg kan jo svare litt da.
Kjenner helt tydelig igjen Lego space temaet, flott stort skip med kult lasterom bak, og som du sier hadde nok denne blitt enda bedre om fargene under hadde hvert likt resten, Men hva med å ha noe i lasterommet, små romskip…eller noen kjøretøy.
Likte fronten godt med klare rød antenner med skålene på. samt små detaljer av slanger rundt på skipet bak.
Jeg har ikke sett denne før nå, og jeg er innom på forumet en gang eller to for dagen. Tilfeldigheter.
Stilig skip! Liker kreativiteten og størrelsen. Kjenner umiddelbart igjen temaet fra det glade 80-tall. Og jeg fikk virkelig flashback fra min egen barndom! Det var kjekt å få og lenge siden sist. Har en eldre bror, født i `72 og han var heisen på alt med Space-temaet. Så selvsagt opp til ham når det gjaldt det meste, Legobygging inkludert. I mitt voksne “Legoliv” føler jeg av og til at gleden og kosen til tider drukner i høye krav til meg selv og forventninger fra andre. Alt til sin tid selvsagt, men tiden der man kunne klesse sammen det man har av klosser og var fornøyd med det er for lengst forbi. Nå må det være stort og perfekt. Nivået er så høyt at jeg føler jeg aldri kommer i nærheten engang. Ikke en gang på vei.
Jeg har også påført meg selv noen …tvangstanker: Jeg kan ikke la være å kjøpe “x-antall” Legosett, som regel flere av samme sett uten at det nødvendigvis foreligger en plan bak. Jeg har økonomi til et ganske romslig Legobudsjett men det er ikke like kjekt når det faktisk føles som en trang eller tvang. Hva er vitsen med å ha boder og skap full av uåpnede sett? De hjelper meg ikke i tilfelle naturkatastrofe eller krig. De gir meg lite glede stablet etter hverandre i hyllene. Eneste er at det føles “trygt” å ha mange sett og det er jo kjekt å se på eskene. Og som voksen kunne kjøpe når og om jeg vil.
Et annet problem er at jeg ikke tillater meg selv å blande eller bygge med både gamle/brukte klosser og nye i samme MOC. Vet ikke om det er normalt?
Det første og siste jeg gjør hver dag på nettet er å sjekke min vante liste med Legosider, blogger og forum. Jeg innser at jeg er avhengig og kanskje ikke på en sunn måte?
Ble litt off-topic dette men romskipet ditt satt i gang en del følelser… tro det eller ei. Takk
…og jeg har store problemer med tanken å modifisere et Legosett. Må bygge det slik det skal og har ikke “hjerte” til å demontere det igjen… Jeg føler en form for angst hvis jeg lar et godt Legotilbud gå forbi… Off… Jeg må vel ringe en psykolog?
Liker alt med Classic Space tema Flott skip, typisk “gammel” stil. Det har vel gått med endel originale skip i den der? Jo større jo bedre, holder selv på med en MOC i Classic tema.
Hei
Takker for svar og beklager at det kanskje virke litt surt. Første tråden ble postet litt etter jeg ble medlem på forumet men har til dags dato ikke fått en eneste kommentar. Men som dere sa så kan mye være til tilfeldighetene. Jeg har kun sett at folk har sett den, men det kan jo være kun de som leser men ikke poster.
Nok om det
Chills: Jeg er selv en 68 model og har vel altid hatt interesse i romfart og verdensrommet. Mulig det begynte å blomstre da romfergene kom.
Hadde på ett tidspunkt en egen “romferge” i Lego med hele oppsettet men langt nær det man kunne få kjøpt i de senere årene. Den ble veldig firkantet “Klossete” og selvfølgelig så den ut til å ha kjørt gjennom maling lageret til Lego som alt annet da.
Men den er nok for lengst gått med som deler til det store skipet. I alle fall det som var blått.
Jeg er nok av den som må bygge modellene som man kjøper. I det senere er jeg vel blitt litt “redd” for å dele opp settene for å bygge noe annet. Men kanskje det kommer.
Jeg har faktisk vært inne på å pusse på skipet litt nå som det er oppe. Siden jeg har begrenset med plass så er jeg nok redd for at det en dag må ned i kjelleren igjen.
Det var vel en gang tanken å ha noe i lasterommet men det var nok en eller to Lego trailere som havnet der og kanskje en av space små farkoster.
Det som er tanken nå er å endre lasterom dørene og i alle fall få bunnen i grå.
Har også ett ønske om å sette "laserkanonene i frontern (“to parabolene med rødt”) tilbake til slik de var tenkt. Det var opptinnelig to 1x1 med horisontalt hull på siden som holdt disse men det var et svakt punkt og de knakk.
Jeg er ikke den beste til å kommentere, ofte fordi jeg har tid til å klikke meg gjennom forumet men ikke tid til å kommentere. Når jeg så har tid til å kommentere, glemmer jeg poster eller de “glipper” da jeg allerede har lest de. Uansett tror jeg ikke man skal legge mye i at en post ikke er besvart de første 20 timene eller om den ikke blir besvart. Har selv poster som ikke er besvart av folk, å sånn er det innimellom:) Men det er selvfølgelig veldig hyggelig å få en liten tilbakemelding - så jeg skal absolutt bli flinkere - takk for påminnelsen!
Når det er sagt, setter jeg umåtelig stor pris på ALT som postes av medlemmenes kreasjoner i dette forumet - om jeg kommenterer de eller ei. Så også skipet du har postet her. Jeg syns du har gjort en veldig bra jobb med å beholde space tema, liker størrelsen på den og designet med flere “cockpiter”. De siste bildene du postet med de gule spacefolka er jo bare helt topp - gode minner:D
Det hadde vært spennende om du tok tak i MOC’en og jobbet videre med den med de mulighetene du har nå mht å få tak i spesifikke klosser. Samtidig som det er utrolig sjarmerende og bringer tilbake gode minner, tror jeg den kunne vært hevet om man fikk byttet ut røde, gule klosser etc og feks motorene i bakkant på romskipet så det ble litt mer samsvar.
På den annen siden liker jeg veldig godt modeller som er bygd av det man har tilgjengelig, føler det krever enda mer av kreativiteten.
Du fikk meg forøvrig til å gå inn på bricklink og bestille noen av de “classic-computerne” på 2 x 2 slopes…man må jo bare ha noen av de liggende:p
Når det gjelder Skydrive har jeg ingen erfaring med det, men om du har opprettet et album/en mappe der som er delt, kan du ikke poste linken her så vi kan klikke oss inn og se?
Jeg er allerede i gang med å fikse noe av farge problemet i modellen (under) og har i dag bestilt noen plater i div størrelse. Samt en ny grå front.
fra Bricklink. Må nok ta flere runder der ette hvert.
Her er en test av en link til min Skydrive hvor jeg har lagt ut alle bildene jeg har tatt av skipet.
samt 2 bilder hvor hele andre etasjen er borte. Skipet var ikke helt da det kom opp fra kjelleren. Muligens pakket bort da jeg holdt på å overføre modellen til MLCad Men har nok støtt på problemer.
Denne er også påbegynt igjen.
Det er det eneste Lego modelen som har fått lov til å være hel fra min tidligere lego bygging.
For utenom to trailere og et annet romskip som en kompis av meg bygde.
Romskipet vil få en 2013 oppdatering. Poster nye bilder når den er komplett.
Jeg bygget noen av mine tidligere Lego Technic modeller opp igjen.
Blant annet Gul Gaffeltruck og rød gårds traktor og chasis bilen.
Her er en liten oppdatering. Er endelig ferdig med å gjenskape romskipet i MLcad.
Her er resultatet med noen endringer. Laser kanonene/ skold? i front er slik de opprinnelig var.
Fikk jo noen nye ideer til forbedringer nå som det har kommet mange nye skrå og buede klosser. Var kun standar skrå og omvendt på den tiden.
Jeg fant ut at det er flere modeller fra The Lego Movie som dukker opp til høsten. Blant annet romskipet til Benny.
og en Mech liknende sak for helten i filmen.
Finner ikke tilbake til kilden.
Blir nok til å kjøp det når det kommer.
Litt morsomt er det jo at min avatar på forumet er en blå lego space mann, men var nok ute med den lenge før Lego Movie.
Kom nylig over denne videoen fra Nuremberg Toy Fair, hvor bl.a. Benny’s Spaceship blir presentert.
[youtube=wide]sY2r20qhyaI[/youtube]
Her vises følgende modeller frem (klikk på “video” nedenfor for å hoppe rett til settet i videoen): 70815-1: Super Secret Police Dropship»»»Video 70805-1: Trash Chomper»»»Video 70816-1: Benny’s Spaceship, Spaceship, SPACESHIP!»»»Video
Synes alle disse tre så veldig snasne ut, spesielt Police Dropship og Benny’s Spaceship (Spaceship SPACESHIP!)
Har sett mange bilder av skipet men alle har vært forfra eller skrå fra siden.
Nå fikk man en god gjennomgang av skipet i videoen. Blir nok et must å kjøpe det til høsten. Får nok se mer til det på søndag i filmen.
Min eneste blå Space figur har dukket opp igjen etter litt roting i gammel lego