De som var på PKH fikk se en oppusset utgave av Dunstar Explorer (v2014) enn den som ligger i en annen tråd her (døpt v2013)
Den fikk 3. plassen i Space og Fantasy kategorien
[attachment=0]P1020190.JPG[/attachment]
De som var på PKH fikk se en oppusset utgave av Dunstar Explorer (v2014) enn den som ligger i en annen tråd her (døpt v2013)
Den fikk 3. plassen i Space og Fantasy kategorien
[attachment=0]P1020190.JPG[/attachment]
Fikk sett den på PKH, flott sak, står bra i stil med temaet.
Hvilke forskjeller er det mellom v2013 og v2014?
v2013 er egentlig enda eldre. Den har blitt stående lagret slik fra omtrent da jeg sluttet å bygge til den har dukket opp igjen og byggingen har kommet tilbake.
Det var mye innslag av hvitt enkelte steder. Under vingene og bunnen på skipet var fargesprakende og enkelte av motorene var mindre. Lasterom dører var hvite.
I denne tråden kan du se skipet slik det var http://forum.brikkelauget.no/diskusjon/viewtopic.php?f=3&t=3137 da det ble plukket frem igjen.
v2014
Foruten å få en grå bunn, under vinger og dører ble skipet gjort mer “Classic Space” aktig.
Byttet to blå cockpit tak i andre etg, byttet hvit Space logo i andre etg med en blå.
Erstattet de hvite skrå klossene med blå.
Raketter på vingene ble grå + noen ekstra slanger ble flyttet.
Sorte motorer ble byttet ut med grå og enkelte små motorer ble erstattet med en større hvor det var mulig.
Cockpit taket i 1 etg ble gjort mer avrundet. (aldri vært helt fornøyd med gammel løsning, men dagens klosser fantes ikke da.)
Enkelte steder fikk litt avrunding med runde eller skrå klosser.
EDIT: Ikke minst så kom skjold /laser i fronten tilbake slik de var opprinnelig. Men disse knakk tidligere under lek og jeg var tvunget til å lage noe annet der. Da jeg ikke hadde andre deler å bytte med.
Det er stort sett alle endringer som er gjort uten om noen små kosmetiske endringer.
P.S LL918 er egentlig One man Space ship. Det var at jeg hadde dette som liten at det nummeret havnet på skipet.
Hadde 928 også. Kan ha vært tilfeldigheter til at akuratt 918 havnet der. Bryter panelet er også der.
v2014 oppgraderingen tar seg bra ut! Ser mye mer gjennomført ut når alt er i Classic Space stil! Skulle likt å sett dette (og forøvrig resten av space layouten fra PKH) i levende live.
Gleder meg til jeg kan få noen av disse gamle Space settene i hus så jeg kan gi meg ut på noen mocs. Og bare en liten måned så er vel Benny’s spaceship også på plass!
Jeg er fornøyd med oppdateringene selv også.
Mulig skipet også dukker opp i Oslo på Build the Change.
Ja Bennys skip er et must for oss Classic Space byggere. Han satt for øvrig i 2 etg i skipet.
Planen var at han skulle sitte sammen med piloten (mrfuture, blå han også men original) men da måtte lufttankene av.
Morsomt var det at noen unger tok skipet for å være Bennys romskip
Etter å ha satt opp rombasen på bordet i stuen. Har jeg tatt noen flere bilder av de forskjellige modellen jeg hadde på Space bordet.
Her litt av Dunstar Explorer v2014
Da har Dunstar Explorer fått helt Classic look. De hvite jetmotorene på hver side har nå blitt byttet ut med noen grå.
Grunnen til at dette ikke var gjort tidligere var at de hvite 2 knotters jetmotorene passet bra inn I en 2x4 technic kloss.
Det fantes ingen slike I grå. De nye 2x2 jetmotorene passet da naturlig ikke inn med nåværende løsning.
Men I Superheroes settet jeg vant hadde Batwing en løsning.
Gjorde det same med skipet og v2014a er klar for nye oppdrag.
[attachment=0]WP_20140517_001.jpg[/attachment]
En liten fun fact om Dunstar Explorer og Bennys Spaceship, Spaceship, SPACESHIP som jeg fant ut I dag.
Var klar over at skipet var stort men at Bennys skip er 1 cm lengere enn Dunstart Explorer var jeg ikke klar over.
I en review så sies det at Bennys skip er 50cm
Egen måling av Dunstar Explorer muligens uten laser /skjold på enden 49cm.
Finner det nok ut når jeg får kjøpt skipet selv.