Elektroniske skilt og LEGO stedsnavn

Etter og ha sett det siste bildet må jeg si at jeg er mektig imponert!

Det kommer jo stadig lure Reodor Felgen løsninger fra F0NIX!
Hva blir det neste?

Jeg synes rute 1 burde gå til Billund! :stuck_out_tongue:

En bussrute til Plaståsen også kanskje?

Siden vi ikke har noen store togstasjoner med daglige avganger som driftes av NSB her i området så hadde jeg jo egentlig ingen peil på hvordan en slik tog infotavle ser ut. Googlet etter en del bilder og fikk tilsendt noen bilder fra Morty som var så snill å ta noen bilder fra en togstasjon han var innom.

Uansett, her er det nye bildet som jeg har på dette displayet. Det kan sees på det siste bildet jeg lastet opp, men der ser man ikke detaljene så godt. Vel det forsvinner en del detaljer på panelet uansett…
[attachment=0]TogAvgang-01.jpg[/attachment]
Fant jo ut at rutenr ikke er på disse tabellene. Men det gir meg mer plass til annen info som forsinkelser og slikt. Virkelige skilt har enda mer info, men de er i 16:9 format og med høyere oppløsning (logisk nok, side de er større…).

I tillegg til de navnene på lista der har jeg:
09:40 Galidoria
09:50 Brikkelauget

Men ser at jeg må legge til:
Billund og Plaståsen.

Brikkeby blir kanskje litt for mye siden jeg allerede har Brikkestad og Brikknes? Men er ett godt forslag uansett.
Kom gjerne med flere navneforslag. Disse kan folk selvsagt bruke helt fritt i sine egne byer om de ønsker.

For å gjøre det enkelt bare lager jeg en lang liste som har rotasjon på 2 timer og så flytter jeg det øverste navnet nederst for hver nye bilde.
Men det er kanskje ikke helt realistisk? Det mest realistiske er vel at man har oftere avganger til byer/steder som er nærmere og færre avganger til for eksempel utlandet (Legoland, Fabuland og Galidoria). Brikkelauget er vel bare rett rundt svingen, så dit er det vel avgang hvert kvarter? :slight_smile:

Veldig, veldig bra påfunn Fonix :smiley: Det er stor kreativitet og skaper liv i layoutet. Har selv kjøpt en slik liten sak som Fonix har brukt og vist fram i denne tråden og gleder meg til å prøve den og integrere den i min nye stasjon som er under bygging i disse dager…

Morten

Fant en sånn dimp på Europris i dag. Kosta 20 kr. Det sto 50 på hyllekanten, men jeg finner den
ikke i noen tilbudsblekke.
Skjerm er også her 128x128. Typen er Denver DPF-105C

Eneste jeg ikke likte var at det ligger program i den som må til for å overføre bilder.
Den dukker ikke opp som en minnepinne, eller den gjør det men der er det bare programmet man trenger.
Der er det plass til 156 kB, mens det er plass til 0,7 MB bilder. 100 i beste oppløsning.

Slidetiden kan stilles mellom 0 og 120 sek. Kan også stå på manuell skifte.

denver-electronics.com/denver-dpf-105/