:mrgreen:
[youtube]kNauyevP91E[/youtube]
:mrgreen:
[youtube]kNauyevP91E[/youtube]
Damp og greier…
Det lille lokomotivet foran var det noe kjent med…
Mmmm, me like a lot! Utrolig kult med damp!
pffft… det er jo ikke lego
vel, det er jo pent likevel.
Blir det mye søl med den røykmaskinen? Tenker på om det legger seg ett lag med olje på klossene etterhvert?
Nei, så lenge man holder spenningsnivået høyt nok, så fungerer det veldig bra. Disse generatorene har forsåvidt fire stadier avhengig av spenninga: 1. Ikke røyk. 2. Ryker som en sneip. 3. Hoster og spytter olje. 4. Ryker bra. Stadiene 2 og 3 kan være overlappende eller ikke-eksisterende. Virker som om det er ganske stor variasjon i produksjonen. For å komme opp i stadie 4 bruker jeg batteri eller AnyVoltMicro. Emerald Night’en er utstyrt med en Seuthe nr 6 røykgenerator og et 11,1V Li-Po-batteri. Skrus av og på med et funksjonsrelé.
Imponerende fremtoning. Hvor mye plass tar generatoren og batteriet?
Baard
[attachment=0]seuthe7-masse.jpg[/attachment]
Vel, litt spikking og drilling må til.
[attachment=1]drone_battery_small.jpg[/attachment]
Batteriet står på høykant i passasjervogna. Fungerer også bra som ekstra vekt rett over motoren.
Det finnes forresten mye billigere batterier enn dette, men det var et jeg hadde,
også passer dette ganske så perfekt med 9x5x3 studs i LxHxD.
BTW: I de andre lokene bruker jeg en mindre røykgenerator.
Holder i massevis mht røyk, men må fylles litt oftere.
Har visst kommet i skade for å poste ting på Eurobricks og ikke her.
Video klippet sammen av snutter fra shutinc:
[youtube=wide]XSsYnp387mM[/youtube]
Ellers så har jeg kjøpt nye svingarmer som er 3D-printa. Grov struktur og ganske matte i forhold til den glossy legoen, men det ser vakkert ut og de funker fint.
Selv om jeg generelt er imot modifisering av LEGO, må jeg si at det ser fantastisk ut.
Off topic: Hva er din erfaring i forhold til pris/kvalitet når det gjelder 3D printing for LEGO?
Jeg vurderer selv å skrive ut noen deler til minifigurer, men har ikke funnet et passende sted for å få det gjort. Har du noen tips?