en sånn "introduser degselv" tråd

Velkommen :slight_smile:

Hørselshemmet (Har cochelar implantat og Høreaperat) 14 1/2 år gammel gutt frå Fosnavåg i Møre og Romsdal. har bygd Lego siden jeg var fire år gammel. Har eget Lego rom i huset :smiley:. Har endt opp med mye Lego siden da, jeg sluttet og telle etter jeg nådde 185 sett, er nok mye mer.
Jeg elsker (Mildt sagt) Lego, og se på tv-serier. Er egentlig ideelt, Lego og laptop er en perfekt kombinasjon. Mye inspirasjon og hente der, både fra safari og Tv-Serier :sunglasses: . Har 9 modul hus,det er følgende: Grand Emprorium, Town Hall, Fire Brigade, Detectives office, Palace cinema, Brick Bank, parisan resturant og 2 pet shop (Moddet om til dobbel størelse).

Det var en kort oppsumering om meg :smiley:

Velkommen til Brikkelauget!
Ja mye inspirasjon å hente fra overalt om man kikker etter :laughing:
Da har du snart en by med modulhus :smiley:

Skal prøve og legge ut noen bilder av lego rommet, når jeg finner ut hvordan å legge bildene ut :laughing:
Blir vel lagt til i diskusjonen om Lego Rom :slight_smile:

Vebjørn her, Webizz på forumet, som dere kanskje ser… :slight_smile:

Har “lurket rundt” på forumet her en stund, til jeg meldte meg inn i BL.

Bosatt i Trondheim. “Ækt trønder, sjø.” :slight_smile:

Lego var mye i bruk på sytti-tallet, så kom “dark ages”, har jeg nå lært, og nå har man blitt AFOL…

Startet med R2-D2 UCS for et par-tre år siden, siden jeg er veldig filminteressert, og spesielt i SW-filmene, så den første på kino i 1977 når den kom og ble “frelst” med en gang. Da er vel alderen, i allefall den fysiske, avslørt, passerte 50 i fjor, men det er det ingen som tror på. :slight_smile:

Så ble 10240 kjøpt, X-wing, og etterpå har det “ballet på seg”: Lego Ideas-settene liker jeg godt, i allefall mange av dem, Creator-bilene, SW-småsett i poser, og siden jeg kjøpte både Ideas-settet av Ecto1, OG det nye settet fra den nye filmen, måtte man ha en garasje til bilene. Så nå er 75827 også på vei… Pluss “noe småtteri” i SW-serien…

Var med på PKH i vår, og traff masse koselige folk der, så detta blir gøy! (…og kanskje litt dyrt…) :laughing:

Velkommen som AFOL til oss! Og ja det kan fort bli dyrt, men hvem fører vel regnskap?!? :wink:

Hei!
Husket plutselig at jeg ikke har introdusert meg her på forumet da jeg kom over denne tråden. :astonished:
(Bedre sent enn aldri…)

Jeg heter Fabian og kommer fra Østfold (litt nord for Ørje for å være eksakt). Jeg er 17 år og kan ikke huske at jeg ikke har vært interessert i Lego. :smiley:
De siste årene har jeg begynt å samle på eldre treleker og plastikkbiler som Lego produserte fra 1930-1970. (Dette er bare en liten del av samlingen :wink: )
Vil nok kategorisere meg som en samler, men litt bygging blir det innimellom, med og uten instruksjoner.

Jeg har også vært aktiv på Instagram i 5 år og har tatt bilder av en rekke ulike saker og ting (Lego relatert selvfølgelig).

Brikkelauget oppdaget jeg for første gang da jeg så en utstilling i et vindu utenfor Ringo i Glasmagasinet i Oslo. Mer av dette rundt i landet hadde vært artig og gjort flere folk interesserte i Lego og Brikkelauget. (Jeg skal prøve å få til noe rundt i mitt område en gang :smiley: )

Jeg var med på PKH 2018 og det var utrolig gøy, håper på å få det til neste år og året etter der… :smiley:

Gleder meg til å bli kjent med flere Lego interesserte!

Med vennlig hilsen
Fabian

Velkommen som medlem :smiley:

Hei!
Jeg heter Niri Bodvar og er 13 år. Jeg har hatt min interesse for Lego hele mitt liv, men tok av når jeg bygde Sydney Opera House 10234 som ni år. Mitt favoritt sett er Birds fra Ideas 21301. Jeg bygger små MOCs av og til.

Jeg bor for øyeblikket i Bø i Telemark, men jeg kommer antageligvis til å flytte til småbruket som min far har arvet i Lyngdal i Flesberg kommune i nær fremtid. Hvor jeg får mer plass til å stille ut og bygge Lego.

Uten om Lego, interesserer jeg meg for ornitologi (fugler) og jeg er speider. Jeg elsker også country musikk, for det mest Johnny Cash og The Highwaymen

Velkommen :smiley:

Hei alle sammen,

Meldte meg inn her i kveld etter på ha snakket med et medlem på FB i en av mange grupper der.

Litt om meg:

Navn: Sven Eric
Nick: Legonerden (finner meg på instagram og på fb)
Alder: 37

Har bygget Lego siden jeg var liten, men tok det først opp igjen for ca 5-6 år siden. Har tatt noe av det siste året og må vel egentlig finne meg et nytt sted å bo, da jeg nå må stable nye innkjøp i høyden uåpnet (kjedelig)

Er gjerne med på arrangementer i Bergen og byggkvelder. Men vet ikke hvor interessant det er å ha med meg, som bare bygger originale sett uten å gjøre noe ekstra med dem utover det brukermanualen tillater. :blush:

Hei og velkommen! :smiley:

Hahahaha, du har nå i alle fall humor! (Hilsen Trondheim;)

De fleste av oss bygger nok mye sett, så sett har definitivt plass på byggekvelder ol :slight_smile:
Og dessuten er Brikkelauget akkurat det du vil det skal være og har plass til alt - så lenge det handler om LEGO :smiley:

Velkommen! (Det var meg som lokket deg til å melde deg inn!)
De fleste bygger sett på byggekvelder, da det er det mest praktiske å frakte frem og tilbake. Set viktigste er uansett hyggelig samvær og generell konspirering.

Trondheim er vel en av forstedene til Bergen hvis jeg husker riktig…

Hei og velkommen!

Håper du trives hos oss og at du får mulighet til å være med på noen av våre sosiale treff. Kan anbefale PKH i Trondheim!

Navn : Vibeke
Nick : Vibeker, StjerneVib
Alder : 74 modell

Hei, Vibeke her :slight_smile:
Gift med Torger , nytt medlem i Brikkelauget. Jeg har fått 4 unger, med samme gubbe. Jeg digger modulhus og vi har gjennom alle år holdt på med lego sammen med barna. Vi har en garasje fylt med legoby på Løten og en 2etg på Fosen med legorom og by. Ungene har vært innom de fleste , City, Friends, Technic, Ninjago, modulhus, 3i1 osv.

Velkommen :slight_smile: Alltid hyggelig med flere Hedmarkstilhørige :slight_smile:

Burde kanskje skrevet en slik sak når jeg ble medlem, men ligger konsekvent litt bakpå.

Ble anbefalt Brikkelauget av en bekjent med tilsvarende interesser for et par-tre år siden. Sovende medlem fram til nå vil jeg påstå, men har nå en plan og ikke minst tid/ressurser til å være litt mer delaktig i fellesskapet.

Navn: Christian Juliebø
Nick: Legopappa (på instagram, men er egentlig ikke aktiv der)
Bosted: Lillehammer (men snakker sunnmørsdialekt og har bodd i Lommedalen)
Alder: 44

Jobber som ingeniør/tekniker innenfor fjernsynsproduksjon og driver eget firma på siden, så sjansene er store for at de fleste har sett noen resultater av mitt yrkesaktive liv uten at dere egentlig er klar over det. På fritiden liker jeg å bygge og konstruere saker og ting. Enten det er i form av byggeprosjekter på/rundt huset, i Minecraft eller med Legoklosser. Innenfor Lego er vel helst favoritten hus som passer inn i modulars serien. Har en sønn på 9 år som deler litt av interessen for bygging i alle nevnte former heldigvis. Har også lokka kona til å bygge litt ved å “tilfeldigvis” gi henne Disney-tog i julegave et år.

Hei! :slight_smile:

Navn: Jan-Vidar

Kallenavn: janvidarh

Info: Begynte med Lego i barndommen, hadde en pause i tenåra og har tatt opp igjen bygginga i slutten av 20-åra. Bygger for det meste biler og anleggsmaskiner, både i Technic og Creator-serien.

2 Likes