Hei
Det er fint å vite at det er flere i samme båt, og at det ikke bare er meg som “tar av” når poden skal ha ny lego
Ett av de første settene jeg hadde var den gule lego borgen, jeg er nesten litt sint på meg selv fordi en del kropper, våpen, bannere, rustninger, osv er ødelagt eller nesten slitt helt ut.
Har også bruk en del kr. på å kjøpe deler og tilbehør som manglet til de to første borgene mine, og har endelig fått castle 6080 fra -84 100% komplett (den lekte jeg MYE med når jeg var på min sønns alder).
Har veldig lyst til å starte med en MOC av kongsvinger festning, men jeg vet ikke hvordan jeg kommer igang
Hei får vel skrive litt selv også.
Øyvind heter jeg og er 37år fra Asker. Hadde lenge tenkt tanken om å skaffe meg modelljernbane i flere år. Men fant jo ut at barndommens lego kunne kombineres med tog. Så tog og city er det jeg kjøper mest av. Koser meg også masse med å lage mocs på LDD, men har foreløpig ikke bygd mer enn ett leilighetskompleks som ble litt halvellykket i mine øyne. Men må si at det er tog som er den store greia for meg. Ellers tør jeg omtrent ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på lego det siste halve året, men har vel kjøpt det meste som er av city og togserier som er i handel. Har klart å holde meg unna Ebay og gamle sett enn så lenge…
Flott å se at det er flere togfantaster her. etter at Lego rommet nå endelig kan bli fritt for annet stæsj kan jeg begynne å realisere guttedrømmen–bygge et landskap med broer, fjell og tunneller. Planen er et modulbasert opplegg som kan flyttes, om nødvendig. Holder på med Norges høyeste jernbanebro, Hjukse bro, på Bratsbergbanen. Ellers tusler en kopi av det blå El loket på Thamshavnsbanen rundt på den foreløpige skinnegangen. Velkommen!
Bård
Føler meg litt som en sånn anonym alkoholiker, men hei, jeg er Jon og jeg samler på Lego.
Begynte med minifigs, og fortsatte med modulars og større SW sett. Har fremdeles all min Lego fra jeg var liten. Faktisk står min komplette King’s Castle fra 80-tallet på Norsk Barnemuseum i Stavanger. Togentusiaster kan glede seg over at jeg tok vare på 7720: i.imgur.com/s76CY.jpg
Frister å prøve meg på egne modulars, men er nok litt i vanskeligste laget enda.
Samler ellers på en hel masse unyttig skrot i tillegg til Lego. Noen andre her som har samlemani?
Hei, jeg er ny. Meldte meg på igår og tenkte jeg skulle inntrodusere meg selv
Navn: Herman
kallenavn: MRman og LEGO4MRman på LEGO universe
jeg startet med LEGO da jeg var rundt 2 og jeg har aldri tenkt på å slutte.
Jeg er veldig glad i LEGO, Historie og skating.
I høst kom jeg tilfeldigvis over noen bilder av Oslo diorama på nettet og ble kraftig imponert. Søkte videre og oppdaget en verden jeg ikke visste om. Tenk, det hadde ikke falt meg inn at det gikk an å bygge lego som voksen. Så jeg fant fram legokassen hjemme hos mamma med primærfarger og merker av melketenner, ble tipset om bricklink av en venninne og satte i gang. Nå sitter jeg her 3 mnd. senere med ca 80x80cm halvferdig middelalderby og da har jeg ikke bygget havna, borgen, bondegården og skogen enda.
Så takk til alle som legger ut bilder på nettet. Det finnes så mye imponerende der ute og jeg bygger stort sett “kloss over kloss” (finnes det en intern forkortelse for det?) men nå har jeg mannet meg opp og birgburg finnes på flickr og youtube.
Heisann Birgitte, velkommen til oss
Alltid gøy å se flere jenter her inne, det er neimen ikke mange av oss i dette selskapet
Gleder meg til å se bilder av kreasjonene dine
Hei!
Så har jeg også komt meg hit. Min kjære GeKVe tok nok rett i at jeg kom til å komme diltende etter inn hit
Min interesse for Lego har ligget i dvale fra jeg var liten, til GeKVe har begynnt å fylle opp leiligheten her, brikke for brikke
Navn: Tanja
Kallenavn: Er ikke med på andre forum
Btw: Forklaring kallenavn her; (hører rykter om at dere tror jeg er en spammer.)
Direkte oversatt til spansk som “appelsinpiken” (en bok jeg liker godt).
Alder: 22
Andre hobbyer: Foto. Dyr. Musikk. Studerer bachelor i Media, Ikt og Design, siste året.
Gleder meg til å bli mer glad i Lego
Hei, velkommen til nye medlemmer. Enig med Cecilie at vi trenger flere kvinner/jenter i klubben. Har sett på bilder av Birgburg - flott MOC! Gleder meg til å se mere!
God bygging!
Bård
Navn: Vegard
Alder: 13
Andre hobbyer: Minecraft
Har holdt på med Lego så lenge jeg kan huske, elsker det! men føler meg litt ensom, for det er bare en jeg kjenner som fortsatt driver med Lego og han får jeg ikke truffet så mye. Lego er nesten alt jeg kjøper og bryr meg om. syns det er gøy og bygge sett, favorittene mine som jeg har er fire brigade og grand emporium.
Selv klarer jeg aldri å bygge noe særlig fint selv etter alle disse år men, håper en dag og få til en bra model som kan inspirere meg. har ikke så orden på legoen min, men det skal komme seg snart håper jeg.
drømmen er å få til en MOC som jeg blir fornøyd med. har begynt med en podracer på LDD og den ser lovende ut så langt i allefall