Usikker om det er postet noe ang dette her inne før,men dette er synet som møtte meg i min lokale Expert butikk…
ikke greit…
Usikker om det er postet noe ang dette her inne før,men dette er synet som møtte meg i min lokale Expert butikk…
ikke greit…
Ser ikke no galt der, bare masse brikker fra et annet selskap.
Men ville aldri kjøpt det uansett
Falsk LEGO finner du i denne tråden og denne
Med mindre de kopierer LEGO sine design / IPer, er det vel ikke å definere som “fake”? Er vel heller et såkalt “clone brand”?
Klonemerke, og ikke en direkte piratkopi, så uproblematisk og legalt. Biltema forsøkte seg med piratkopier og fikk smekk over fingrene, så slikt blir holdt øye med.
Må nok være enig at klonemerker har livets rett de også, så lenge de ikke tråkket Lego på tærne som f.eks Lepin
Men jeg vil nok holde meg unna disse og liknende.
Noen av disse ser jo mistenkelig ut til å etterlikne friends og Speed Racers tema.
Jøss… LEGO kloner på Expert… den så jeg ikke komme.
Lett å se hvor inspirasjonen til endel av settene kommer fra, men utifra det jeg kan se på det lille bildet så er det langt unna LEGO i kvalitet på design av sett.
Det kjipeste med alle disse klonemerkene er at man etterhvert må passe veldig godt på hvis man skal kjøpe brukt “LEGO” på Finn. Litt nedtur å ende opp med fjas som dette. Går rett i søpla hos meg ihvertfall…
Har ett lite fly kjøpt på biltema av pirat kopi av lego kjøpt der ca 2003 - 2006.
Har forsatt settet klossene er nesten like som LEGO forskjellen er ikke logo på knoppene og firkantede hull under klossene mot runde på lego.