Hvor mange minifigs har du?

Jeg har sett at denne type topic interesserer noen på Eurobricks, så jeg tenkte å starte den samme her.

Antar at det er flere som samler og registrerer sine Legosett på en eller annen måte. Selv bruker jeg blant annet Brickset(som dere ser i min signatur). I tillegg til å telle antall sett, kan den også telle antall brikker og minifigs du har i settene. En ganske morsom funksjon synes jeg.

I dag rundet jeg 1000 (registrerte) minifigs og lurer på hvor mange dere har klart å samle (og telle)?

Brickset sier 167, men tror nok det rette tallet er mer rundt 250. Har kjøpt en del minifigs på løssalg i Legoland + kinogjengen som aj-ml ga meg…

Vel jeg har rundt 420-460 minifigurer…Og jeg synes det er rart med tanke på at jeg har bare samlet Lego i 9 år.

Markus.

Har pr idag 1189 komplette, pluss noe omkring 150 ukomplette som manlger 1,2 eller 3 deler.

Brickset sier jeg har 596, men jeg kan ha mistet en noen og det kan være flere eldre sett jeg ikke har lagt til. Det har skjedd flere ganger at jeg har sett et random sett på forsiden som jeg eier, men som jeg ikke har lagt til tidligere.

Jeg har absolutt ingen peiling.

I samme slengen kan det jo også være morsomt å se sånn ca hvor mange klosser man har totalt. Dette gir jo en pekepinne på hvlke type sett og deler man satser på. Jeg som intill de siste årene nesten utelukkende har satset på Technic sett har lite minifigs. Og jeg har passert 108434 brikker fra 259 sett nå, fremdeles i følge BrickSet. Men har nok en del mer enn dette uvist hvor mye men kan tenke meg ett par tusen brikker til.

Når du nevner det så har vel jeg hovedsaklig fokusert på minifigurer så jeg eier bare 24-26 tusen klosser.

Markus.

Regner med at jeg har 400-450 av dem. Ingen peiling på hvordan fordelingen mellom temaene er på dem, men regner med at rundt 300 er fra by-temaene.

99 minifigurer. Antall klosser får jeg regne ut ved en senere anledning.

Eneste minifigs jeg kender antallet på er:
Riddere: 400 stk. (KK I og II og Crownies).
Skeletter: 300 stk. sorte og hvide.

Antallet på resten er ukendt, men der er mange!

Vet sannelig ikke, ca 500 kanskje, sånn for å ta et tall mer eller mindre rett ut av luften.

I himmelens navn … :open_mouth: … hvis alle går sammen kan man vel lage New York … :laughing:
Hadde en (LEGO) begravelse i en (LEGO) by jeg hadde for omtrent 3-4 år siden … det var før jeg flyttet til Lillehammer (der formuen garantert er fordoblet) , da var det omtrent 150 som kom og 50 som bare var deler oppi kasser. Nå synes jeg det er mer morsomt med minifigs og små duppedingser enn da. Ang. klosser tipper jeg 12 000 brikker, fordelt på 6-7 kvadratmeter.

Du mener kister? :wink:

Burde vært det iallefall :wink: :laughing:

Under den pågående sorteringen min så fylte jeg opp en Godteriboks med minifigs og litt tilbehør, så telle gjør jeg siden :smiley:

Mine 503 sett hvor Brickset har deleantall, genererer ca 133500 deler. Tilsammen med alt av brikker jeg har kjøpt løst og bulk som ennå er usortert, ender vi vel et sted over 200000. (I den usorterte avdelingen er det også mange Minifigs :smiley: ).

To be continued!

Gjetter på ca. 500, fordelt på 300 by, 100 borg og 100 “div”
En skiller seg ut, for ørtåførtiår siden byttet jeg en Kinder egg figur mot en sånn grønn “Robin Hood” LEGOmann. Husker jeg ønsket meg veldig de settene, men fikk aldri noen, så det å få kloa i en LEGOmann var virkelig et høydepunkt:p

Jeg vil si du fikk et godt bytte!
(ekte kinderegg-figursamlere vil vel ikke være enig…)

Jeg har forøvrig helt og fullt mista oversikten over våre minifigs, har kjøpt for mange enkeltdeler… Vi har flere sorteringsbokser med løse minifigdeler pent sortert klare til å bli satt sammen, og som flere sikkert husker hadde vi ikke noe problem med å bygge oppe både 1. mai-tog og Pride parade i Oslo fra den delen av samlinga som var med dit.

En gang i tiden funka konvertering lugnet-liste=peeron (iirc foreslo den da rundt 1000 minifigs bare fra setta vi har i hus), men ikke i dag. Får se om jeg setter meg ned etter at Lego-samlinga er på plass i nyhuset og taster inn manuelt på peeron hvilke sett som er i hus i allefall… man har jo aldri kastet et eneste instruksjonshefte :smiley:

aj-ml

i følge brickset har jeg 366 figurer, men regner med at jeg har rundt 370-380 totalt :stuck_out_tongue: