Hei.
Kona og jeg har lyst til å lage togtunnell. Er det noen som har eksempler på type brikker man trenger osv? Vi er nylig inne i childhood V 2.0 og er litt rustne…
Hei.
Kona og jeg har lyst til å lage togtunnell. Er det noen som har eksempler på type brikker man trenger osv? Vi er nylig inne i childhood V 2.0 og er litt rustne…
Hei, moro med tunnel. Noen tanker: Tror du bør tenke på å bygge i moduler slik at du kan flytte rundt på modulen. Når det gjelder deler du trenger så tror jeg du kan få god bruk for vanlige brikker og slopes. Inne i tunnelen kan du kanskje få bruk for litt support.
Ellers er denne tråden veldig fin:
eurobricks.com/forum/index.p … opic=38819
Ellers vet jeg Brikkelauget har laget noen standarder på hvor stor åpningen på tunnelen skal være for å passe inn i felleslayout hos Brikkelauget. Slik at alle tog kommer gjennom.
Er også viktig å tenke på at dersom det er svinger i tunnelen så må man regne med at en del lokomotiv og vogner stikker litt ut fra skinnegangen.
Takk for gode råd. Mye spennede å se på her.
Ser vi nok trenger å vente på neste lugbulk, samt få erfaring med modulhusene før vi våger oss på tunnel.
Helgemann