Jean-Michel Jarre på laserharpe

Hei, hei.

Nytt medlem her. Har sittet og sett på de fantastiske kreasjonene folk poster her inne, og føler meg veldig amatør og litt liten :slight_smile:

Tenkte å begynne litt forsiktig med å poste noe jeg bygget i vinter. Det er min store musikalske helt, Jean-Michel Jarre, som spiller på sitt mest berømte instrument, laserharpen:

Fullversjon her → flickr.com/photos/elfworld/ … ed-public/

Fullversjon her → flickr.com/photos/elfworld/ … ed-public/

Her er bildet jeg brukte som utgangspunkt. Det var et bilde jeg tok av ham i Oslo Spektrum i 2009:

Fullversjon her → flickr.com/photos/elfworld/ … 538655997/

Selve den utgaven av laserharpen jeg bygde er en variant av den han brukte på konsert i Paris i 1990. Den hadde strålene rett opp i stedet for i viftemønster.

For de som ikke har sett ham i aksjon på laserharpen, så kan dere se en video av det her → youtube.com/watch?v=9DlwQJX … u.be&t=26s

Velkommen!

Morsom MOC:D

Hei og velkommen!

Synes du fikk den bra til

Har selv sett Jean Michel Jarre i spectrum men tror det var tidligere enn 2009.
Fikk sansen for musikken hans via en kompis.

Velkommet til Brikkelauget!
Kul moc! Enkel, men effektfull. Og man skjønner umiddelbart hva det er for noe :slight_smile:
Jeg er også Jean-Michel Jarre fan og har vel de fleste platene av han. Men har enda til gode å være på noen av konsertene hans. Har sett mange av dem på tv eller dvd da.

Takk skal du ha :slight_smile:

Takker, både for velkomsthilsen og skryt. :slight_smile:

Han skal turnere igjen neste år. Da må du hive deg med :slight_smile:

Sjekk siste albumet hans, som kom for to uker siden. Knallbra. Jeg sitter faktisk akkurat nå og renskriver et intervju jeg gjorde med ham sist uke. Kommer på trykk i Dagsavisen.

Takker og bukker :slight_smile:

[/quote]
Det stemmer nok. Han spilte i Spektrum i 1997 også.

Kan nok stemme det. Mente å huske at det var før 2000.

JMJ er kul, nostalgi fra 80-tallet!
Flott MOC
Velkommen!

Tusen takk. :slight_smile: