Store og detaljerte Castle-sett, eller andre former for historiske sett. (og med “store” mener jeg da hovedsaklig mange brikker, ikke nødvendigvis fysisk store. Type 2000+ brikker, gjerne i samme stil som MMV)
Og siden jeg akkurat kom på det, stort og fancy alien romskip hadde vært flott.
Spørsmålet var vel ikke hvilke sett type vi ØSNSKER å se, men hvilke sett som er vår favoritt av de som ER laget til nå?
Jeg må si at jeg ikke har noen klar favoritt her siden Technic modeller ikke ligger under dissa da de ikke er “Minifig based” sett. Og da må jeg nesten si modul-husene som Cafe Corner, Green Grocer, Fire Brigade, Grand Emporium og Toy Shop. Men sett 8404 Public Transport Station er ikke dumt det heller og passer veldig inn i ett bybilde sammen med de modulhusene.
Som all time favourite faller nok valget på Green Grocer, men jeg er på en måte også glad for at ikke hele katalogen består av tilsvarende sett i 1600 kroners klassen . Hvis det er de vanlige butikksettene som gjelder tror jeg valget faller på klassiske 6374 innen by, og 4554 innen tog-serien.
Jeg fortreker ikke bare LEGO CITY. Jeg fortreker LEGO NINJAGO også jeg synes det er spende LEGO produkt.
Jeg har en del LEGO NINJAGO. Jeg har også LEGO ATLANTIS den har gåt ut som produkt syn.
Green Grocer, Imperial Flagship, Medieval Village er favoritter.
UCS Falcon så klart og jeg liker de vinter settene meget godt også. (Ser fram til postkontoret når det kommer).
Den karusellen var veldig flott, hadde vært moro med mer tivoli greier.
Av “vanlige” sett så likte jeg det siste settet med en suv (eller hva det var for noe), vogn og hest. Og den campingbilen var tøff. Den nyeste sykebilen er også fin.
Politi og brannvesen er det jo så mye av at de går nesten litt i hverandre.
De litt store settene med minifigurer (ikke collection serien men de andre) er alltid fine. (Men gjerne enda mer sivile figurer).
Collection seriene er jo helt fantastiske så klart.
Personlig digger jeg [set]8404[/set] og de to modulbyggene jeg har, [set]10197[/set] og [set]10211[/set]. På onsdag bygges [set]10218[/set], og det vet jeg blir underholdende bygging og en fremtidig favoritt. Om ikke katalogen hadde vært full av modulbygg kunne det godt kommet ut hyppigere, feks et i halvåret. Det er jo disse settene som former og setter standard for CITY layouten.
Ønsker meg mer av det som normalt er i et bybilde… parkintallasjon, (fiske/frukt)torg, kiosk, mindre butikker, postkontor, skikkelig sykehus og skole/universitet (modul), bakeri, bilutleie o.lign. Alt dette kan selvsagt bygges fra egen fantasi, men jeg liker når det kommer “ferdig” i eske, i allefall sortert de delene som trengs
Svarene de fikk på den opprinnelige forespørselen var visst ikke helt slik de ønsket seg, så nå har de utdypet litt mer hva slags input de egentlig vil ha (og utvidet fristen til 29. august):
Så: hva er ditt favorittsett fra 70-, 80- og 90-tallet?
Står fremdeles ved mine tidligere valgte favoritter 6374 og 4554, men hvis hensikten er å foreslå en klassisk modell å lage en modernisert versjon av, så kunne jeg veldig godt tenke meg å se en moderne versjon av 361 - konditori fra 1974. Den tror jeg hadde gjort seg godt i ny tapning, og blir i så fall mitt forslag.
Her er min liste (foreløpig):
[set=6394][setimg]6394[/setimg][/set] [set]6394[/set]
[set=6395][setimg]6395[/setimg][/set] [set]6395[/set] (kolliderer kanskje litt med 8679)
[set=6482][setimg]6482[/setimg][/set] [set]6482[/set]
[set=6694][setimg]6694[/setimg][/set] [set]6694[/set]
[set=7740][setimg]7740[/setimg][/set] [set]7740[/set]
Min liste består av de settene som jeg brukte mest tid med i min barndom og som i ettertid har betydd mest for meg ([set]6990[/set] kommer i tillegg men i denne sammenheng skulle vi ikke ta med monorails.)
Min liste;
[setimg]6590[/setimg] [set]6590[/set]
[setimg]6394[/setimg] [set]6394[/set] For min del, det mest legendariske av dem alle sammen med 6990 Monorail.
[setimg]6671[/setimg] [set]6671[/set]
[setimg]6361[/setimg] [set]6361[/set]
[setimg]6385[/setimg] [set]6385[/set]
[setimg]6480[/setimg] [set]6480[/set]
[setimg]6450[/setimg] [set]6450[/set]
[setimg]6481[/setimg] [set]6481[/set]
[setimg]6699[/setimg] [set]6699[/set]
[set]970[/set]
Skjønner fortsatt ikke hvorfor Lego er så gjerrige med lyd og lys!
Det er helt fantastisk å bare se bildene igjen! Den glade og uskyldige barndommen!! Den hadde ikke vært den samme uten Lego som nevnt over.
Ettersom det meste jeg har av lego er fra slutten av 80- og begynnelsen av 90-tallet, kan jeg jo legge inn noe av det jeg liker best/hadde mest lyst på i den tiden.