Legoland Windsor

Etter flere sommerturer til Billund prøvde vi altså nytt denne sommeren: Legoland Windsor. Den umiddelbare følelsen var at dette ligna, men var mer uoversiktlig, men nå er vi lommekjente i Billund så det kan være en følelse mer enn et faktum. Det som er sikkert er at Windsor-parken er bygd der det tidligere var en safariepark er fysisk langt større enn Billund. Dette, i kombinasjon med at den også er langt nyere, gjorde at det var langt lengre mellom de morsome Lego-scenarioene. Parken forøvrig var også mindre imponerende vedlikeholdt enn det vi er vant til i Danmark.
En voldsom hetebølge i Sør-England satte inn dagen før vi kom, og mesteparten av parken er lokalisert i en fordypning som gjorde heten enda mer trykkende. De ganger vi har vært i Billund og det har vært svært varmt (eller regn) har vi “rømt” inn i de bedre restaurantene i Legoredo eller i slottet. Derfor ble det et merkbart savn i Windsor: alle stedene med matservering var sterkt “kafeteriapreget” og som oftest med svært høy musikk og annen støy. Ingen koselige pausesteder for voksne på Legolandtur der altså!
Mange av atraksjonene var kjente, om enn med litt annen vri. Noen bar helt klart preg av at her var det bedre plass og turen kunne bli lenger, bla. var dragen mye lengre utendørs.
Ellers var PaB nesten for en spøk å regne sammenligna med Billund, og ellers i butikkene solgte de noen ekle gravemaskiner fra en annen leketøysfabrikant - lettere sjokkerende, men kanskje bare et resultat av at de ikke lenger er en del av Lego???
Jeg har lagt ut noen få bilder fra turen her:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=193680
Konklusjonen er at vi må nok tilbake til Billund for å se hvordan det står til etter at de er solgt. Vi får håpe budsjettet holder til å bli med i flokkreisa til høsten!
aj-ml

Fint innlegg Smile

Planlegger tur til London inkludert en tur til legoland windsor og lurte i den forbindelse på deres erfaringer derfra evt andre store lego butikker i London.
Har jo aj-ml kommentert det (og det virka jo ikke bare lovende :S), men er jo noen år siden, noen som har vært der i det siste?

Primære for meg er shoppingen, åssen er utvalget?

Hvor stor er sannsynligheten for å finne emerald night (trenger et par vogner til;)), Grand Emporium og Imperial Flagship der til sommeren?

Evt andre sjapper i nærheten av London som har gode sjangser for det?

Løssalgs kuer kan jeg vell gi opp først som sist :S

Takk for alle tips :smiley:

Har googla litt og det kan virke som legoland windsor ikke har noen eksklusive sett :S
Håpløst i såfall :frowning:

Men ting kan tyde på at de 3 offesielle lego butikkene har det, noen som har vært i en eller flere av de og har tips og komme med?!
Isåfall takk :wink:

I forhold til London og shopping har jeg ingen erfaring i selve bysentrum, men to av Brand Stores’ene er forholdsvis kort reise fra selve London, i hhv. Milton Keynes og Bluewater.

Vi har kun besøkt den første ved et par anledninger, men den hadde i allefall brukbart utvalg av Exclusive-setta, samt en plukkvegg med noe ymse utvalg. Den har også en del stasj på tilbud avhengig av hva som er på utgående (fikk bla.tak i noen dørskilt-pakker til halv pris nå da vi innom ganske nylig, og de hadde også en stabel med Emerald nights og flaggskip ja :wink: ).

Jeg tror jeg i en anna tråd sa noe om muligheten for å ta en tur med tog eller bus ut dit, og siden begge butikkene ligger i veldig store kjøpesenter kan de funke som shoppingdagsutflukter. Eller skulle man være spesielt interessert i krigs- og kodeknekking- og datahistorie vil MK-sjappa være fin i kombinasjon med et besøk på Bletchley Park.

aj-ml

Var en tur i London i høst. Rakk ikke så mye shopping. Prioriterte Hamlon’s (tror jeg det var). Det var en kjempestor lekebutikk i mange etasjer. Tror den lå i Regent Street eller der omkring. Du finner den sikkert hvis du søker på nettet. Prisene der var ikke spesielt billige, men jeg tror de hadde noen sett på tilbud. Uansett var det nok litt rimeligere enn i Norge :wink:

Takk for svar og tips begge to :smiley:

Er rett og slett ikke legoland Windsor verdt et besøk i det hele tatt, eller bør en prioritere å få det med seg om en har muligheten?

Høres jo ut som det er rimelig sikkert å finne de settene jeg er på jakt etter i Lego Brand Store og det er jo supert :wink:

Hamleys tenker du nok på antar jeg, virker jo som den er verdt et besøk for morro skyld (om prisene er stive så er det jo liten vits å dra ditt for shoppingens skyld :stuck_out_tongue: )

Lego brand stores kjører vell shop@home priser vell?!

Tar gjerne i mot flere tips om Lego shopping i UK (selv om kanskje det er litt of topic :wink:)