Av de 12 neste ideene som har nådd 10000 stemmer håper jeg Spaceballs The Lego set blir virkelig. Hvis ikke så får jeg BL den modellen. Veldig kul modell som ble neste ide settet. Må nok spare opp penger til den.
Ja takk, ALLE SAMMEN!!! Og flere av noen. Må smiske litt med lekebutikker og Vegard her, ser jeg…
Vet ikke om det har vært linket inn før her på forumet men Lego kommer med en ny robot i august 2017.
Muligens rettet mot den litt yngre garde enn det hva Mindstorms er ment for.
Lego Boost: https://www.lego.com/nb-no/boost?ignorereferer=true
[attachment=0]boost.png[/attachment]
Lansert på CES 2017 http://www.theverge.com/ces/2017/1/4/13920762/lego-boost-robotics-programming-set-robot-cat-guitar
Si GJERNE i fra hvis du skal BL den modellen, da “blir jeg gjerne med” på den, det er en av mine favorittfilmer, og har fulgt den ideen på Ideas en stund.
Det er mulig dere allerede har sett denne, men jeg klistrer den opp på forumet anyway…
Denne skal jeg kjøpe. Legg merke til at man får 1969 deler for ca 1200,-
Hadde ikke sett den der før og i så måte var det interessant. Men er likevel skuffet. For det første er hovedenheten som har innebygget motor, batteri og programmeringshjerne veldig stor og klumpete. Den har bare to innganger/utganger som kan brukes til motorer eller sensorer (kanskje bare en av hver?). Noe som jeg synes er alt for lite. Og største saken er at elektronikken ikke er kompatibel med noe av det LEGO har laget tidligere (iallefall ikke som jeg kan lese av dokumentene og infoen på websiden). Pluggene på de eksterne enhetene er iallefall veldig spesielle.
De burde heller satset på å lage en programmerbar hjerne som enten erstattet Power Function IR-mottakeren eller brukes i tillegg til den. Det hadde vært helt fantastisk. Men mulig det er for vanskelig for en 5-åring og koble til alle de kablene på ett PF system korrekt?
Ser jo at denne Boost saken er beregnet for den yngre garde siden programmeringen er veldig simpel.
Men kan ikke tro at dette blir noe langvarig greie som vil utvides i fremtiden og jeg spår at dette konseptet vil vare i bare noen få år. På lik linje med Micro Scout, Spybotic og Cybermaster enhetene.
Når jeg ser nærmere på pluggene så der det nesten ut som en videreføring av WeDo 2.0 som også var trådløs med BLE, men nå med en innebygd motor.
Noen som vet om 60162 Jungelsett – helikopterslipp vil være tilgjengelig i de butikkene som ønsker det?
Så langt er det bare hos Toys r us, trodde det skulle bli slutt på “eksklusive normale sett” i butikkene
Er jo en uting isåfall siden sånne sett er vanskelig å få på tilbud
Opprinnelig så var jeg ikke så veldig interessert i sett “21309-1: NASA Apollo Saturn V”, men etter å ha sett dette settet bli bygd opp av crewet på “Tested” på YouTube ( youtu.be/UxtUrloLlm8 ) så bare MÅ jeg ha det settet
Selv om modellen er stor så kan den jo vises frem enten i enkeltdeler (altså hver stage/modul for seg) eller liggende på de medfølgende støttene, eller man gå fullt ut å lage en rampe slik som kjellisbjellis har gjort til sin egenproduserte rakett. (Går sterkt ut ifra at kjellisbjellis også har kjøpt dette settet og allerede planlegger å lage en rampe i korrekt skala til raketten
Ut fra filmen så ser man at den faktisk er veldig solid bygget (selv om Norm mister en av modulene under bygginga).
Ser også ut til å være mange morsomme byggeteknikker her med knottene pekende i alle retninger på denne modellen
Og siden jeg allerede har de andre store tivoli settene så måtte jeg jo samtidig handle 10257-1: Carousel slik at jeg har ett mer komplett tivoli. Kommer sikkert flere sett i denne serien etterhvert.
Så den Tested videoen jeg også (elsker Tested). Ser ut som et helt fantastisk sett! Kommer til å se etter det om vi detter innom Legoland i sommer, eller bestille det om jeg ikke finner det der. Har hatt lyst på det helt siden det ble annonsert, men nå når jeg har sett videoene av settet og lest litt reviews så kjenner jeg det kribbler i fingrene etter å få tak i det! Ser helt fantastisk ut!
Lego Nijago City (70620) slippes 1. september.
[attachment=0]70620nijagocity.png[/attachment]
https://brickset.com/article/28766/70620-ninjago-city-revealed!
Der var det mye snasent! Den havner på min “must-have” liste!
Tro om dette er starten på en ny serie, siden det er i modulhusformatet. Det passer liksom ikke å koble det sammen med de andre modulhusene. Det kan bli dyrt dette her, er allerede på etterskudd med mange sett på ønskelista.
Jepp, syns det ser ut som sand green makaroni på toppen der. Velkommen
Fillern også…enda et must have sett…
Steinar