Lilleby

Da har den kommet på plass, og er rimelig fornøyd med innholdet også :slight_smile: Tenkte først å kopiere legolandet på utstillinga, men så dukket et kult Jokerland opp. Dermed måtte badeland flyttes, og består nå av 3 sett som er kraftig moddet. Så greide jeg å skvise inn indianerbålet som griller noe deiggreier jeg aldri husker navnet på…

Er den berg-og-dalbane saken der motorisert? Altså at det er en motor som trekker vognene opp til toppen?

Kul var den uansett og passet jo helt inn i området der.

Nei, men har kjøpt med sånn plate til 2 vogner som hekter seg på trekkbeltet sånn i tilfelle jeg vil ha motor på den senere. Men, da kan jeg ikke kjøre vognene 3 sammen, bare en og en. Dessuten ser det ikke så veldig pent ut, synes jeg. Her kan du se en som har montert en sånn lenke uten motor, men det er fort gjort å installere :slight_smile:

[youtube]kJgxvFt3mck[/youtube]

Måtte fylle et område med noe, så bygget denne utifra “hva man haver” :slight_smile:

Da har jeg lagt ut 2 videoer av Lilleby. En fra 2010 og en ny :slight_smile:

2010:

[youtube]19b2Qd23GVI[/youtube]

2016:

[youtube]GyseYtb5xBQ[/youtube]

Selger du?

Jepp :slight_smile:

Ordnet plass til årets modular men trengte noe til å fylle 24 studs. Gikk for Grand hotellet og moddet det om til 24 studs. Bare brukt brikker som følger settet, og ble som man ser mange til overs :slight_smile:

Da har påsken kommet og jeg får litt tid til å filmet litt saktere enn i fjor. Deler opp i biter pga ikke skal bli en langtrekkelig film. Satser på å gå gjennom hele byen i påska…

Lagt ut første her, enjoy :slight_smile:

[youtube]VfpX8QXXUww[/youtube]

Greide å finne plass til årets modular, men på bekostning av golfklubbmoccen. Synes ikke årets passer sammen med de andre modulars, men helt fin når den står for seg selv. Den fungerer nå også som golfklubb. :wink:

Ser at jeg ikke har kommet langt nok til å få filmet Lilleby Legoland, men det blir etterhvert… Har jo fått både karusell og berg og dalbanen, men der har jeg jukset litt med plassen…

Kjekt å se bilder fra lilleby igjen

Hyggelig at du synes det :slight_smile: Har de siste årene blitt mest modular og andre sett, så tenker det blir litt kjedelige Lillebybilder av. Var noe annet i gamle dager der det stort sett bare handlet om mocs :slight_smile:

Da har jeg kommet i den situasjonen, slik som mange andre, at vi har mer LEGO enn vi har plass til, så har revet en ny vegg i annekset til fordel for utvidelse av LEGOsamlingen. Deler et par bilder her nå, men isteden for å poste bilder underveis, deler jeg heller bilder etterhvert som jeg blir ferdig. Lilleby blir nå splittet opp til Lilleby og Gammelby, og så blir det eget område for Nordpolen med julebygninger ect.

PS. Jeg kom på at jeg ikke hadde tatt video av Lilleby LEGOland da jeg bygget den for noen år siden, men gjorde det nå, så skal få lagt den ut på youtubekanalen etterhvert :slight_smile:

Liker de nye veiene. Tøft med 4felts :slight_smile: Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med taket enda, men LEGO sendte meg en banner jeg muligens kommer til å bruke…

Har fylt opp arealet til Lilleby Legoland, og har pakket bort den første Berg og dalbane som jeg kanskje skal selge. Er omtrent alt som gjenstår av småplukk foruten inngangen til Lilleby Legoland :slight_smile:

AstraZeneca? :laughing:

Vannet er borte! Meget tvilsomt at gangsteren står med korken i hånden, men han har vel sine grunner… :laughing:

Noen sier det spøker der men jeg tror de bare spøker, eller så er den noen som spøker :laughing:

Hva er et LEGOLAND uten et LEGOLAND? :laughing:

Litt i overkant sent, men her er iallfall siste klipp av gamle Lilleby lagt ut på YouTube :slight_smile:

[youtube]0mBidxEm398[/youtube]

Planen er, tro det eller ei, å filme det nye snart, og håpe å få lagt det ut snart… menne…