Dette blir den første MOC’en jeg publiserer i forumet. Det er en Cat 988H hjullaster.
Litt om meg selv: jeg er 38 år gammel, har vokst opp med Lego og hadde min “Dark Age” fra ungdomsskolen til min datter ble to år for fire år siden. Mine interesser er/har vært City + anleggsmaskiner, kraner, lastebiler osv. Samler litt og bygger en del MOC’s. Har også en gryende interesse for tog. Jeg beundrer de som bygger dioramaer, og har lyst til å prøve meg på det når tiden er inne.
Jeg har fulgt med på forumet et par år nå, men det er første gang jeg våger å poste noe selv. Jeg er alltid åpen for gode råd og ideer.
Får jeg dreisen på dette med posting på forumet, skal jeg prøve å få tatt bilder av noen MOC’er jeg har stående og legge ut etter hvert.
Fantastisk! Velkommen inn Personlig er jeg ikke i veldig stor grad kjent med anleggsmaskiner men denne ser ut til å være nær perfekt! Dette lover veldig bra, la postene strømme!
Jeg kan heller ikke mye om anleggsmaskiner selv om jeg ser en del av dem daglig når jeg kjører til/fra jobb. Men det er jo for det meste gravemaskiner og lastebiler man ser. Jeg selv bygger en del Technic modeller, men dette er jo nærmere Modell Team.,
Men uansett så ser denne veldig bra ut! Jeg likte også den enkle men effektfulle dioramaen du hadde puttet denne modellen i.
Eneste som er å utsette på selve posten din er at enkelte ikke liker så store bilder i en post, mest fordi de sitter fremdeles på trege linjer. Jeg ser at du bruker flickr.com for bildene, så om du heller legger inn de litt mindre bildene på forumet og heller lager lenker til de store bildene eller til albumet hvor bildene ligger. Da slipper du også å legge ut ALLE bildene av modellen her på forumet, men kan legge ut noen teasere slik at folk går inn på Flickr albumet og ser resten
Vel, jeg skrev jo at “enkelte andre”
Selv foretrekker jeg også bildene slik som Secondaxe la dem inn. Slipper å måtte klikke enda en gang for å komme inn til bildene. Men dette har blitt kommentert flere ganger på forumet fra andre enn meg, så jeg tenkte bare jeg skulle komme dem i forkjøpet
Og til Secondaxe, først nå ser jeg at modellen jo faktisk mangler baklys? Eller er de der oppe blant alt det sorte bakpå? Du har jo lys i massevis frempå slik som det bør være.
Tusen takk for all positiv og konstruktiv kritikk! Til F0NIX så har han rett, modellen mangler baklys. Som med all bygging etter virkelige forbilder, så vil det alltid være et kompromiss mellom proporsjoner, detaljer og hva som er mulig å få til å funke i Lego. Noen ganger må man velge vekk enkelte detaljer for at proporsjonene skal stemme noenlunde.