Modular Buildings

Jeg har alle husene bortsett fra PC. Nå står halve PetShop, CafeCorner, Fire Station og Town Hall oppe. Green Groser, Market street, Grand Enporium, og andre halvdel av Pet Shop er ferdigbygget men står lagret i kjelleren pga plass problemer…

Jeg må bare bøye meg i støvet for Lego shop’en.

Bestilte Palace Cinema i går (bekreftelses e-posten kom klokken 15:42). I dag klokken 12 var det en kar fra DHL på døren. Med vanlig levering… :smiley:

Nå blir det ihvertfall god påske!

Det gikk veldig raskt når jeg bestilte den også tidligere i år. Bestilte i en helg og hadde den en av de første dagene uken etter.
Var overrasket over den raske leveringen til LEGO her.

Er og imponert over servicen. De ringte meg og lurte på om jeg var på jobb eller hjemme til levering, var på jobb og fikk pakke på døra (og siden jeg da var ute en tur lo de ansatte rått når jeg fikk privat pakke på døra fra LEGO… ) Jeg jobber i bhg, og unga var furtene forde de var mine og ikke bhg sine da…

Hvilket av modulhusene er “enklest” å bygge? Synes jeg ser 1599 som pris på de fleste, det er vel det billigste jeg kan håpe på.

Du får Pet Shop til 999,- + frakt fra Pixmania.com, og Fire Brigade / Grand Emporium er bare noen kroner dyrere. Town Hall koster litt mer.

Edit: Synes ikke noen av modulhusene jeg har bygd har utpekt seg som vanskeligere enn andre. Velg det du liker best. :slight_smile:

Synes de alle er veldig fine…men 1000 +/- var jo ikke ille, rent billig! Får vel svi av noen kroner snart.

Bare for å være slem… bestiller du flere samtidig så blir frakten relativt sett billigere… :smiley:

Holdt på å legge en av dem i handlekurven på pixmania nå, så det var noe tilbudspakke-greier lenger ned på siden, hva er det? Noen tips?

Tror ikke det er noe skikkelig tilbud. Tror jeg sjekket det sist jeg handlet og da var bare prisene plusset sammen uten noen ekstra rabatt…

Milde modulhus og marsipanegg, temmelig nøyaktig 60 minutter før mitt nåværende bankkort utløper…kjøpt og betalt for intet mindre enn fire modulhus. :open_mouth:

Flere her som allerede har klaget litt på bilen i Cinnema Palace, men en annen ting som skuffet meg var trappene, det ene store trinnet er jo bare helt feil. Og bilen er tragisk, ikke dør til fører og ikke seter, denne kunne vært bedre.

Men fint ellers, Likte taket

Ser en brukt og komplett (inkludert eske) Cafe Corner på BrickLink til 6.247 NOK, er dette mye eller lite? (selger bor i Nederland)

Billig er det vel ikke, men tiden når de lå på 4500-5000 er kanskje forbi?
Husk at du kan ende opp med gebyr + 25% mva hvis du får det sendt per post.

Samme selger har CC komplett uten eske også, to stk à 5.446,42 og to stk à 5,766.80. To originale og to ikke-originale, men alle komplette og med byggeveiledning. Det er det viktigste for meg. Ser ikke ut til at jeg finner noe rimeligere OG hvor selger sender til Norge.

Sendt deg en PM. :slight_smile:

Brick Street
Etter å ha ligget i dvale en stund har jeg kommet i gang med mine Lego-puslerier igjen.
Jeg har utvidet Corner Cafe og bygget en modifisert versjon av Detective’s Office og Chez Restaurant.
Dette etter metoden man tager hva man haver pluss litt innkjøp av endel brikker.
I tillegg har jeg laget innventar i de fleste av bygningene. Laster vel opp noen bilder av det etter hvert.

brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=513503

Mvh. Arne

Til å være en slik metode (som jeg bruker selv på mine bygninger) synes jeg dine egne bygninger passer imponerende godt inn sammen med de modifiserte versjonene :smiley:

Her et par mapper med inventar.

brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=555278 Inventar Cafe

brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=555276 Inventar Kino

Mvh. Arne

Jeg er akkurat ferdig med det brune huset i Pet Shop som er mitt første sett i denne serien. Etter å ha bygget Ghosbuster HQ så er jeg litt skuffet over hvor fort det gikk, og at huset er relativt lavt i forhold til HQ selv om begge har samme antall etasjer. Dette sier kanskje mest om HQ som er et fantastisk sett. Nå gleder jeg meg til å ta fatt på selve dyrebutikken, Jeg har Parisian Resturant liggende også, men kona vet ikke at jeg har kjøpt enda et sett så jeg kan ikke starte på det, hehe. Jeg er 50% permittert for tiden så det er ingen legopost på budsjettet for å si det sånn… :laughing:

Jeg har likevel tenkt å bestille Brick bank fra lekekassen iom at de kjører 20% rabatt nå. Kunne egentlig tenkt meg å kjøpe to, men jeg har ikke samvittighet til det. Jeg har ønsket meg Palace Cinema til bursdagen like etter jul og jeg krysser fingrene for at jeg får den iom at settet sannsynligvis er på vei ut.