Mono-rail stinks!?

Min motstand mot mono-rails er kjent for noen av dere. Skal man først legge skinner i høyden kan det heller Twisted Evil gjøres slik: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=1498893 . Twisted Evil

Men da blir det ikke monorail lenger Wink

Akkurat!!! Razz

Man bruker vel ikke monorail bare fordi banen skal gå i høyden? Eller?
Monorail er jo “fremtidens” jernbane skinner, fler og fler byer får jo dette. Og da er det jo fint at det gjenspeiles i LEGO-verdenen.
Jeg er ikke kjent med at du er imot monorail, kan du si meg hva som er grunnen for denne motstanden mot fremtids-jernbanen?
Det er kansje at det brukes mer monorail i LEGO-verdenen i forhold til vanlige skinner enn det gjøres i virkeligheten?
Hilsen en som fortsatt har de gamle LEGO-skinnene uten strømskinner…
Damptogene før i tiden gikk ikke på skinner med strøm i Wink

Synes bare det er “ufattelig trist” at verdens flotteste Legobykreasjoner skjemmes av metervis av monorail-skinner i 3.etasjehøyde rundt hele bykjernen og gjerne et par tre ganger rundt en bygning også, for den saks skyld. Tror det er få byer i den virkelige verden som har det? Dette er nå bare min helt egne private skrudde mening. Wink

noen som har forsøkt eller kjenner til en kombinasjon? altså, skinner som takler begge typer tog?

BØNNA wrote:
Synes bare det er "ufattelig trist" at verdens flotteste Legobykreasjoner skjemmes av metervis av monorail-skinner i 3.etasjehøyde rundt hele bykjernen og gjerne et par tre ganger rundt en bygning også, for den saks skyld. Tror det er få byer i den virkelige verden som har det? Dette er nå bare min helt egne private skrudde mening. Wink
Jeg er for så vidt enig i det. Monorail er helt greit å ha, så lenge den ikke ødelegger utseende til byen (og derfor har jeg den minimalt rundt byen og ikke over den). En grunn til for at jeg fortsetter å ha den er at det ikke blir plass til Flytoget når det blir ferdigbygd - det kommer til å være mye lengre enn Super Chiefen jeg har nå, dvs. det blir 187 studs (1.48m) Rolling Eyes
BØNNA wrote:
Synes bare det er "ufattelig trist" at verdens flotteste Legobykreasjoner skjemmes av metervis av monorail-skinner i 3.etasjehøyde rundt hele bykjernen og gjerne et par tre ganger rundt en bygning også, for den saks skyld. Tror det er få byer i den virkelige verden som har det? Dette er nå bare min helt egne private skrudde mening. Wink
Helt enig. Men synes det er stili når det blir satt opp på STORE utstillinger. Har enda til gode å se en som passer inn i et privat prosjekt.