Nye ambassadører (Gratulerer, Matija!)

Sitat:
New LEGO Ambassador Group! We’re excited to announce the new group of LEGO Ambassadors who will be representing the AFOL Community to the LEGO Group. We had nearly 100 nominations and the choices were hard. We settled on the following forty participants for this year’s cycle. Please congratulate the following new LEGO Ambassadors. * John Langrish, Canada – VicLUG * Milcan Bikics, Hungary – MALUG * Didier Enjary, France – Railbricks, FreeLUG * Patrick Begin, Canada – QueLUG * Verena Schaden, Austria – LGOe * Svend Erik Saksun, Denmark – Byggepladen * David Eaton, USA – NELUG * Mike Crowley, USA – FBTB, NELUG * Tsang Yiu Keung, China – HKLUG * Stephan Sander, Germany – 1000steine * Lluis Gibert, Spain – HispaLUG * Tim Gould, Australia – Ldraw, LUGNET, The Brothers Brick * Matjaz Selic, Slovenia – Kocke Klub * Marcin Danielak, Poland – LUGPol, e-Klocki.com, KMFL * Paul Wolters, the Netherlands – De Bouwsteen * Tony Sava, USA – Classic-Castle, TexLUG * Peer Kreuger, the Netherlands – LowLUG * Dan Rubin, USA – Classic-Space * Jean-Marc Nimal, Belgium – BeLUG * Doug Eaton, USA – ParLUGment * Fradel Gonzales, USA – MechaHub * Jordan Schwarz, USA – TN Valley LTC * Daniala Martyakhin, Russia – DoubleBrick.ru * Magnus Lauglo, USA – WAMALUG * Roy Cook, USA – TWINLUG * Steve Barile, USA – GPLR, ILTCO, BrickFest * Aaron Andrews, Australia – Classic-Castle, The Builders Lounge, MOCPages, Flickr * Nannan Zhang, USA – BrickLink, The Builders Lounge, MOCpages, The Brothers Brick * Sue Ann Barber, Australia – Melbourne LUG (MUG) * Ildefonso Zanette, Brazil – LUG Brazil * Tania Baixinho, Portugal – Comunidade 0937 * Alistair Disley, UK – the Brickish Association * Fernando Correia, Portugal – PLUG * Matija Puzar, Norway – Brikkelauget * Mickael Sjöstedt, Sweden – Eurobricks * Marco Chiappa, Italy – ItLUG * Andrew Becraft, USA – The Brothers Brick, Flickr, Classic-Castle * Adrian Florea, Romania - FBTB * Keith Goldman, USA – MOCPages
Gratulerer med valget, Matija!

Gratulerer så meget!

Ett stort grattis Matija Very Happy!
copmike

Gratulerer Smile_________________Brickshelf|Flickr

Grattulere Matija!
Hvor lenge sitter disse Ambasadørene? 1 år eller mer?

Takk til alle Smile Og gratulerer, Brikkelauget!

F0NIX wrote:
Hvor lenge sitter disse Ambasadørene? 1 år eller mer?
1 år om gangen, max. 2 år på rad.

Jeg slutter meg til rekken av gratulanter, Matija! Very Happy
Jeg har ikke satt meg inn i opplegget… Hva betyr det sånn rent praktisk for deg Matija, og for Brikkelauget?

andy16806 wrote:
Jeg har ikke satt meg inn i opplegget... Hva betyr det sånn rent praktisk for deg Matija, og for Brikkelauget?
(takk!) Sannelig om jeg vet Laughing I teorien skal det nå være lettere å videreformidle ideer, ønsker (hører jeg ordet "S@H"?), spørsmål og sånn, samt å få svar. Før var det også sånn at ambassadørene fikk litt mer innsyn i hva som foregikk "bak kulissene", men det var ofte under NDA (dvs. man fikk ikke lov til å si noe). F.o.m. i år skal det i utgangspunktet være mer åpent, men da er det også et spørsmål om hvor mye ambassadørene får vite i det hele tatt... så, rent praktisk vet jeg ingenting ennå. Men det kan i hvert fall ikke skade at noen av oss er med på det (håper jeg Wink).

Skrev ikke Jake McKee noe om dette på lugnet en gang da disse Ambasadørene ble opprettet? Mener å huske litt om det;
Meningen var at LEGO skulle få ett mer tettere sammarbeid med AFOL spesielt og få tilbakemeldinger fra disse om hvordan de ønsket at LEGO skulle være overfor AFOL. Er jo også en kjempemulighet for da og komme med innspill ala “S@H til Norge”. Eller nye baseplater i rosa… eller andre teite ting… Smile
Man får jo også større mulighet som ambasadør til å se hvordan LEGO jobber. Og dermed kansje ikke være så bastant og enormt kritisk når de går til skritt for å redusere utgifter, for eksempel ved overgang til nye farger.
Grunnen til denne NDA (som jeg antar er en taushetserklæring?) er vel at det ikke skal lekke ut om nyheter fra LEGO. Og det er jo også helt ok. Så lenge den infoen som er interessant kommer ut i etterkant.
Men hva har kommet ut av denne ambasadør ordningen så langt?
Er denne LEGO-factory saken og CC-bygningene ett resultat av å ha disse ambasadørene?
Jeg har iallefall på følelsen at LEGO har tatt AFOL’s mye mer på alvor i de siste årene, men om det skyldes Jake McKee eller Ambasadørene eller noe annet vet jeg ikke. Ikke har jeg fulgt med på Lugnet i det siste heller…

Så vidt jeg vet så var det McKee som tok initativet til hele ambassadøropplegget, og la det fram for ledelsen. McKee har for lengst flyttet til et annet firma, men ambassadøropplegget “is still going strong”, noe som factory-settene Hobby Train Set, Market Street, Space Skulls osv. beviser.
CC-bygningene derimot er et direkte resultat av at LEGO har en hardcore AFOL sittende som en av deres designere, nemlig Jamie. De bygningene var hans idé, tatt i utgangspunkt i et ønske om å få ut sjeldne farger og deler ut til fansen, i tillegg til å tøye grensene for hva som er mulig innenfor de lovlige byggeteknikkene, som LEGOs ingeniører kaller dem, dvs. hvor avansert det er mulig å bygge uten at det skader klossene eller vanskeliggjør separering.
De nye vinduene som er tilgjengelig nå er en kombinasjon av både ambassadører og designere har uttrykt ett ønske om flere varianter.
Og ja, en NDA (Non-Disclosure Agreement) er en taushetserklæring.

Mener å huske at det at 9V ikke allerede ble fjernet for 1-2 år siden også kan “skyldes” ambassadør-ordningen.

Gratulerer Matija! Very Happy
Ang. NDA, så sto det følgende i utlysningen:

Sitat:
From the 2008/09 cycle, LEGO Ambassadors will not be required to sign an NDA to join the program, but in the interest of the community, LEGO Ambassadors will be invited to give feedback on development projects which will require signing of an NDA. Discussions related to development projects will happen in a separate "top secret forum" for those who decide to sign an NDA. All discussions in the general LEGO Ambassador forum can and should be shared with the community. The decision on whether or not to take part in secret projects is up to the individual Ambassadors.

Litt mer om hva ambassadørene gjør / har gjort:
http://www.legofan.org/ambassadors/projects.html
Ang. NDA så ser det ut som at alle (eller nesten alle) har valgt å signere den Smile Men nå blir det i hvert fall lettere å skille mellom det som kan eller ikke kan snakkes om (noe jeg skjønte var et stort problem før).