Litt informasjon om oss på Outland og litt bønn om hjelp:
Frida som var Lego-ansvarlig hos oss, sluttet brått i slutten av januar og vi leter etter ny person for den avdelingen, søk gjerne på den jobben.(frist i disse dager).
Skal ikke legge skjul på at vi i etterkant har oppdaget at jobben som ble gjort her ikke var helt 100% og at ideer vi hadde til vår Lego avdeling ikke har blitt fulgt opp. Og det er i den forbindelse jeg lurer : Jeg kunne tenke meg at vi utgir esker med Slottet, Holmenkollen og feks. Operaen. Kanskje lignende Architecture lego’en vi fører. Kanskje heller større utgaver av slottet feks. Noen av dere som kjenner dere kallet til å bygge, lage instruksjoner, hjelpe med råd og tips ? Dette vil vi mest gjøre for at det er kult, ikke fordi vi skal tjene så mye penger… Er det noen der ute som føler seg litt ignorert og glemt, hører jeg gjerne fra dem/de ! Dette er bare en ide, men er villig til gå ganske langt for å få til noe slikt.
Vi kommer trolig til å utvide butikken i løpet av året og dermed få mer plass til Lego. Vil bli mer oversiktlig og blant annet ønsker vi mer plass til å vise frem Lego-sett i glassmontre, ha mer mini-figurer løst, kanskje mer løsvekt etc. Her vil vi også gjerne ha med folk som vil vise hva de har bygget.
Ta gjerne kontakt med meg direkte, som sagt så føler vi for å ta litt grep, gjøre vår Lego-avdeling bedre.
En siste ting, ang. priser. Det er ganske vanskelig å få tak i det som Lego Norge ikke fører og det er mye. For dere som er ganske godt informert og bruker Bricklink etc, vil vi neppe komme til å være særlig billige. Men med høye leier og lønninger i Norge har vi ikke så mye valg. Poenget for oss er at vi ønsker å ha mer enn de andre butikkene, mest for å selge mer av standard Lego-sett, men også fordi vi synes det er jævla moro… Håper på fortsatt godt samarbeid i 2012.
Simen
eier av Outland
92807551, helt greit å ringe
Synes lite om skjitkastinga i dette innlegget. Synes Frida var aktiv og hun forsøkte å gjøre en god jobb. Hold deg/dere for gode til å henge ut folk i et offentlig forum!
Takk for oppdatering, godt å høre dere fortsetter å satse på LEGO! Har full forståelse for at noen av prisene blir som de blir.
Håper dere får en ansatt med glødende interesse for LEGO som kan ta planene deres videre - blir spennende å følge med i fortsettelsen også samt legge inn besøk hos dere hver gang jeg er i Oslo:)
Som brukeren “shutinc”, reagerer jeg litt på måten innlegget er skrevet. Jeg er ganske sikker på at dere kunne fått fram budskapet om at dere fortsatt ønsker å satse på samt ha god dialog/samarbeide med Brikkelaugets medlemmer, uten å skape en negativ framstilling av en tidligere ansatt - uavhengig av om denne framstillingen er “fortjent” eller ei.
Kommer til å savne Frida. Verdens søteste, hyggeligste og hjelpsomme ekspeditrise. Hun gjorde så godt hun kunne, det var vel ikke mulig for henne å være overalt på samme tid, men denne utskjellingen fortjener hun virkelig ikke.
I dag åpnet Outlands ny avd. På mercur senteret i Trondheim.
Hadde ganske høye forhåpninger men ble svært skuffet når de ikke hadde pick a brick
Får håpe de kommer med dette på et senere tidspkt.
I tillegg er prisnivået som Outlands i Oslo… Ikke billig.
Det positive er jo at de har mange av 10xxx settene som er litt vanskelige å få tak i…
Gikk tilfeldigvis innom outland i østbanehallen i dag og der hang det en plakat som muligens er av interesse, stod noe alla dette:
Outland
Lanseringsfest for LEGO Ringenes Herre!
I morgen onsdag 1. august fra 12 til 18 inviterer vi til
lanseringsfest for LEGO Ringenes Herre i Outland Oslo, avdeling Kirkegata.
Det blir konkurranser for store og små med premier til alle som
deltar, mulighet for å vinne Ringenes Herre-settene og
utstilling av norges flotteste Ringenes Herre LEGO-kreasjon!
Da jeg ankom Outland i dag og så innholdet i løsvektshyllene, måtte jeg nærmest undertrykke et gledeshyl! Hurra for store buer og takstein i direkte heftige farger! Dette blir bare dyrere og dyrere for hver handletur og jeg liker det…