Hva med ett lakseoppdrettsanlegg på en av platene der? ![]()
Meget pent! Blir øya å se på PKH i år?
Veldig stilig - som resten av øya… ![]()
Det er så fint å se at du bygger med masse forskjellige grå sjatteringer og farger (og gulnet?) og… Det skaper en mer naturlig variasjon i dine mer realistiske byggverk. ![]()
Skikkelig kult fyrtårn!
![]()
Nydelig! Skulle ønske jeg og greide å bygge slik. Har du filmet det?
Flott fyrtårn. Godt å se at øya fortsetter å vokse.
Takk for kommentarer! ![]()
Det finnes vel noen slike runde fyrtår her også, men den typen jeg har bygget er det vanlige her i distriktet i allfall.
Takk for tipset med oppdrettsanlegg, det kommer jeg til å bruke! Det er noen tomme områder med sjø som bør fylles.
Det bor jo en fire fem mennesker her ute så tunnel skal de ha! Klossfast er under utredning i samferdselsdepartementet. Neida, ferga får holde. Det de virkelig trenger er et bedehus. Det finnes ikke et eneste sted på Vestlandet ned en såpass stor befolkning uten! ![]()
Håper å få det til. Det begynner å ta alvorlig mye plass, og jeg har ikke tid til å kjøre dit. Hvis jeg kan få sendt det med en (eller flere) som kjører blir det utstilt.
Jeg liker å ha litt struktur og fargesjatteringer i murer of steinformasjoner. Gammel grå, gjerne gulnet, er fin å blande inn sammen ned klossene med riller (grillkloss?) Noen steder kan man slenge med litt mørk grå og dark tan i tillegg. Dette gir passe mye variasjon etter min smak.
Bare en film av hvordan lykta blinker.
Fint fyrtårn!
Transport til PKH burde da kunne ordnes. Må se hvor mye som skal være med herfra ![]()
Super utvidelse. Får meg til å tenke på Røvær utenfor Haugesund, der jeg var og dykket i forrige århundre. Passbåten under broa di minnet meg også på at jeg i et øyeblikk av ungdommelig galskap sto på vannski i 40 knop gjennom sundet på Røvær (der det ikke er bro)…
Så en ide er å lage en dykkerbåt som kan ligge å duve i bølgene, for sannsynligvis er det mye liv også under vann rundt øyene dine, Birgitte?
Øya har blitt virkelig flott! Mange fine bygninger som vekker gode minner om en koselig atmosfære. Jeg er imponert over detaljene og fargevariasjonene for å skape liv til fjell og vegetasjon. Her har jeg fått ideer til en MOD av 4999 Vestas hvor jeg tenker å lukke åpningen på baksiden av åsen der vindmølla står. Øya har mange slopes som indikerer slitasje fra vær og vind. Jeg tenker kanskje å beholde brikkene for å indikere mere vegetasjon i et klima der miljøbelastningen er lavere.
Nei, tenkte på om du har filmet hele øya. Greit for oss som ikke har sett den live på utstilling, for den ser virkelig flott ut, sånn i tilfelle du kunne vudert å slenge ut en snutt på youtube ![]()
Fyrtårn passet godt inn! Kjempefint! ![]()
Takk igjen, veldig hyggelig med tilbakemeldinger!
Altså… trodde jeg hadde forstått det der “quote”-greiene sist jeg skrev innlegg, men oppdaget nå at det ikke står hvem som har sagt hva. Hvis noen kan forklare en enkel landsens pike hvordan man får til dette ville hun bli dypt takknemlig! Fortsetter på gamlemåten.
Skriblez:
Vi får prøve å organisere noe transport fra Rogaland/Hordaland. Det begynner å bli ganske mange her vest nå, og det er kanskje flere som trenger hjelp til å få ting nordover til PKH.
baard:
Røvær, ja! Det er jo faktisk akkurat et slikt sted.
Liten gummibåt med dykker er allerede på plass. Har diverse småbåter som jeg plasserer rundt om kring. Dykkeren rapporterer om et yrende liv under de blå baseplatene ![]()
Untitled by birgburg, on Flickr
drtore:
Mitt beste tips til lanskapsbygging er å finne et sted med det landskapet du ønsker å bygge, og se hva de mest framtredende strukturene er. Jeg synes det er enklere å bygge landskap dekket med vegetasjon enn snaue steinflater der man må få fram de små strukturforskjellene i tillegg til de store. Kunne holdt det gående lenge om landskapsformer og vegetasjon men er redd det bare blir tåkeprat ![]()
Daniel:
Fant en film av halve modellen. Har lagt den ut her:
Birgitte
Strålende valg av hode til personen på vannski! ![]()
Det viktige er å passe på at du har med =“brukernavn”-biten inni hakeparentesene når du siterer, da kommer det med hvem som har skrevet det. Hvis du bruker “Siter”-knappen på innlegget du svarer på skjer det automatisk. Sånn f.eks:
[quote="birgburg"]
Altså... trodde jeg hadde forstått det der "quote"-greiene sist jeg skrev innlegg, men oppdaget nå at det ikke står hvem som har sagt hva. Hvis noen kan forklare en enkel landsens pike hvordan man får til dette ville hun bli dypt takknemlig! Fortsetter på gamlemåten.
[/quote]
Takk! ![]()
Som resten av øya er siste tilskudd strålende, og ikke minst gav den meg løsningen på noe jeg har tenkt på lenge: hvordan få en bygning til å se gammel og slitt ut. Så nå er jeg i gang med en modell hvor jeg blander gammel grått og nytt lysegrått, og spent på hvordan resultatet blir til slutt. Takk for inspirasjonen ![]()
Takker for videolinken
Sinnsykt sjarmerende og stemningsfullt! ![]()
Liten gummibåt med dykker er allerede på plass. Har diverse småbåter som jeg plasserer rundt om kring. Dykkeren rapporterer om et yrende liv under de blå baseplatene
Jepp, supert. Og vannskikjøreren kunne vært meg, dog med noen litt mindre “Borat”-aktige bukser.
Gleder meg mer og mer til å se denne IRB
Tøft! Jeg har virkelig sansen for store realistiske oppsett. Ekstra stilig at det er et norsk landskap som jeg tror størsteparten av kystnorge kan relatere til. Jeg vil gjerne se bilder av oppsettet med fyrtårnet inkludert.
Hei igjen!
Jeg vel sagt opptil flere ganger at dette prosjektet er ferdig, men nå tror jeg faktisk at det stemmer. Ikke at det er så enormt stort, men det er så detaljert at det tar evigheter å pakke ut, sette opp og pakke ned igjen.
Denne modellen er noe av det morsomste jeg har gjort i Lego pga måten den er blitt utviklet. Mange, både i og utenfor legomiljøet skjønte ideen bak modellen og kom med forslag til hva som burde være med i et typisk norsk kystlandskap, tilbakemeldinger på hvordan jeg hadde løst det og forslag til forbedringer.
Takk til alle som har vært med å utvikle modellen og som har kommet med oppmuntrende kommentarer underveis!!!
Her er de siste tilskudd og forbedringer til prosjektet:
Ny, forbedret lykt. Har innlagt lys og henger faktisk sammen (noe den ikke gjorde før…)
Small lantern by birgburg, on Flickr
Hustufter
Foundations by birgburg, on Flickr
Oppdrettsanlegg
Fish farm by birgburg, on Flickr
Fish farm by birgburg, on Flickr
Jeg har ikke satt det opp etter utvidelsen med fyrstasjonen. Det blir spennende å se hvordan den fungerer sammen med resten på PKH.
Birgitte