Har i natt meldt meg inn på bricklink som medlem !.
Men for å kjøpe lego der må jeg opprette paypal konto.
En ting jeg lurer på er vilken visa kort jeg skal bruke til paypal,grunnen til jeg spør er at jeg ble trukket DOBBBELT opp når jeg handlet data spill på nittitallet.Handlet data spill for £56 og ble trukket for £112 og måtte skrive brev o.l. for å få igjen de £56.
Har vanlig visa kort gjennom postbanken+visa betalingskort gjennom coop der jeg betaler etter på varen er kjøpt.
Lurer på om jeg skal knytte paypal til coop visa kort ?.
TOG FREAK skrev: |
Har vanlig visa kort gjennom postbanken+visa betalingskort gjennom coop der jeg betaler etter på varen er kjøpt.
Lurer på om jeg skal knytte paypal til coop visa kort ?.
|
Takker for raskt svar !
Får prøve å opprette paypal konto så fort som mulig.
Så jeg får handlet lego fra bricklink !.
Kan noen forklare meg HVORDAN jeg setter opp en paypal konto ?.
Har visa kort gjennom postbanken+visa kredit kort på mitt coop medlems kort der jeg betaler på etterskudd.
Trenger du å gjøre noe mer enn å registrere det bankkort nummeret på Paypal da?
Har visa og mastercard kredittkort selv, og bruker nå mastercard kortet på Paypal og har ikke gjort annet enn å legge inn kortnummeret der. Vips så fungerer det. Får trekk på kortet og overfører så penger fra lønnskontoen inn på kredittkortet (enten i etterkant eller helst i forkant for å slippe unna renter).
Jeg vurderer også å skaffe meg paypalkonto nå snart ettersom at jeg har fått meg jobb. jeg trur nå det ikke kan være alt for vrient å sette det opp. Så da lurer jeg på om dere kan linke til de beste europeiske butikkene? det ville vært flott.
Erik
Jeg har gode erfaringer med LEGOshop Holland, Adams Family (UK), A Slim Chance (UK).
Og så er såklart vår venn Helge fin å handle hos, men siden det var snakk om Paypal gikk jeg ut fra at det var utenlandske du var interessert i. Nå drifter dette kanskje smått off-topic, men jeg kan ikke se at vi har noen “anbefalte Bricklink-butikker”-tråd. Matija får heller splitte denne hvis det blir for ille
Paypalen min er i orden har alt kjøpt data spill for å se hvordan paypal virket,betalingen ble gjort VELDIG fort.
Har fått tilbud om å kjøpe LEGO fra colene`s brick haven til 10% off total order,skal prøve å få sendt orderen i morgen.
(BRICKLINK)
Men da jeg skal ha sommer ferie 9 aug,velger jeg å holde orderen under toll fri grense på kr 200~37-38 USD.
Hvis en betaler med direkte bankoverføring i europa så kommer det et ofte et gebyr på ca 60-135 kr.
Hvorfor begrense seg til Europa? Frakt fra USA er ikke nødvendigvis dyrere, og utvalget gjør at det kan være mye å tjene.
Når det gjelder fraktpriser er det vekt som gjelder, og BrickLink har en funksjon man kan slå på i innstillingene som gjør at man kan se vekt i handlekurven. Den er ikke allitd supernøyaktig, men gir en ganske brukbar indikasjon.
Ellers har jeg ikke samme erfaring som andy16806 om at England har så spesielt billig frakt i forhold til andre europeiske land.
Kjøper endel bøker fra USA. Bruker FedEx som normalt bruker 2 - 3 dager. Den største bremsen er ikke transporten til Norge, men behandlingen i Norge.
Birger
TOG FREAK skrev: |
Jeg har lest en plass at PAYPAL koster noe å bruke,som kunden må betale selv ?. |
Ja jeg vet at POSTBANKEN er VELDIG dyr av seg !.
I går ble mitt første kjøp fra BRICKLINK sendt fra usa,så jeg håper at pakka kommer til norge i neste uke evt.uka etter.
USPS hjemme side sier at det tar mellom 6-10 dager å sende en pakke fra usa til norge.
Har betalt med PAYPAL og har ikke betalt noen gebyr noen plass.
Gleder meg til å bygge mer med LEGO TECHNIC når jeg får pakka !.
Har i dag fått en eske fra BRICKLINK med masse LEGO TECHNIC deler og en del svarte plater.Må prøve å bygge noe ut av det jeg har fått,det kribler i hendene mine…