Hva må en forvente å måtte gi for et brukt 9 v sett…
Regner med det avhenger litt av modellen, land osv
Så fint om noen har noen eksempler eller råd hvor det lønner seg handle i såfall…
Snakker vi tog, eller andre 9V motorer? (eller er jeg helt på viddene her)
En liten sjekk innom Bricklink gir jo en viss indikasjon på hva gamle sett går for internasjonalt. Se under catalog og price guide.
http://www.bricklink.com/catalogPriceGuide.asp
Jeg har handlet litt brukt lego i Norge, så jeg kan kanskje gi mer utfyllende svar hvis du er mer konkret.
Beklager
Glemte å skrive det, er tog vi snakker om ja
Toglego holder seg godt i pris dessverre. Jeg begynte i fjor å samle lego igjen etter “dark ages”, og jeg har klart å skaffe en del sett. På qxl har jeg sett at togsett går for nesten “ny” pris, da det er mange som samler på disse. De beste kjøpene kan man gjøre hvis man får tak i et parti fra et eller annet gutterom samlet. Men vær obs det er mye forskjellig behandling av lego mtp bitemerker, røyking og sand og grus.
Har nevnt tidligere at Smart Club solgte nytt 9V togsett til 499,- kr før jun i fjor. (4911)
Kommer veldig an på settet ja… som regel er det dyrere jo eldre et sett er.
Derfor anbefales det å bygge egne tog! også er det mye morsommere da… og det blir ikke minst finere
Slutter meg til siste taler!!!
Jo er jo sikkert det beste det, men da må en jo ha noen deler å bygge av, er ettersom jeg forstår flere deler en trenger for å bygge tog som kun følger med til tog setta…
En mulighet er å kjøpe løse deler osv, men når en trenger skinner, motor osv osv, så er det vell mest lønnsomt å kjøpe et brukt sett eller 2 først så kan en evt begynne å bygge etter det…
For min del kan setta være så nye som mulige, hvis det gjør de billigere
Ser det ligger en del lego tog 9V og 12V ute på auksjon på www.qxl.dk
Ser det ligger en del lego tog 9V og 12V ute på auksjon på www.qxl.dk
Så om jeg får kjøpt et sett til 500 (evt under) er det veldig bra, men mellom 500-1000 for et brukt sett er det jeg må regne med
Det kommer jo an på hvilket sett det er…?
For pent brukte sett (definer selv) vil jeg si at halv pris av ny-pris er en brukbar deal.