Har fortsatt ikke fått bekreftelse fra Lego, det stod at de hadde problemer at det kunne ta opp til tre timer når jeg bestilte for lenge siden…når jeg er inne på lego s@h nå kommer jeg ikke inn på norske sider, andre som har det problemet?
Steinar
Har fortsatt ikke fått bekreftelse fra Lego, det stod at de hadde problemer at det kunne ta opp til tre timer når jeg bestilte for lenge siden…når jeg er inne på lego s@h nå kommer jeg ikke inn på norske sider, andre som har det problemet?
Steinar
Jeg har heller ikke fått ordrebekreftelse, bestilte før kl 11 ihvertfall… Kommer forøvrig inn S@H.
Jeg bestilte Parisian Restaurant og ett stk. rabatterte Mini Modulars, og det var rundt kl 03 i natt, men har fortsatt ikke fått noen bekreftelse (men pengene har gått ut fra konto), så det ser ut som de problemene var ganske omfattende. Allerede da fikk jeg beskjed ved betaling om at det kunne ta tid med registreringen av ordren.
Kan jo nevne her, selv om det vel kanskje ikke går under “gode tilbud”, at de aller fleste av de tidlige 2014-settene (City, Creator, Star Wars, LEGO Movie osv) nå er på plass i norske S@H.
Men fortsatt har ikke bekreftelsen på ordren jeg plasserte for 24 timer siden, dukket opp i mailboksen…
Jeg har en del VIP-poeng som går ut ved nyttår. Har lyst til å bruke de nå før jul på Parisian Restaurant, men nettsidene til Lego sliter med bugs og man får ikke registrert bruk av VIP-poeng. Noen som vet om dette kan ha tilbakevirkende kraft? Altså at man kan få registrert sine VIP-poeng senere og få igjen penger?
Nå har de løst VIP-problemet ser det ut til, men nå kan man ikke bestille Parisian Restaurant lenger. Frustrerende…
Hm, kan virke som det er krøll med Parisian Restaurant bestillingene.
Jeg snakka meg kundeservice og de skulle ikke ha lagt ut for forhåndsbestilling. Så at min ordre også var reservert på kredittkortet, men når jeg snakka med lego kunne ikke de finne noe bestilling. Så min ordre var ikke inne, kjipt med tanke på at et par av de setta jeg hadde bestilt nå er utsolgt. Da venter jeg heller til 1 januar og bestiller maerks og persian resturante og legger til noen ekstra sett om noe fortsatt er på tilbud.
Steinar
Ifølge en ekstremt “ledsen” svensk kundebehandler hos LEGO var det altså en feil at Parisian Restaurant ble lagt ut for forhåndsbestilling nå. Den blir lagt ut igjen på nyttårsaften, sa hun. Men alle ordrer som ble plassert med PR i er kansellert, og pengene kommer tilbake på betalingskortet snarest. Jeg sa at jeg synes det er helt greit at de innrømmer en feil og rydder opp, men det som ikke er greit er at 10230 Mini Modulars, som var på tilbud og som jeg bestilte en av i samme ordre, også ble kansellert i samme slengen. Den er nå solgt ut på verdensbasis, og dermed kan jeg ikke bestille den på nytt. Da hjelper det lite med “jag är jätte, jätteledsen altså”…
Dette er da helt horribel kundebehandling. Hva hadde det skadet Lego å la ordrene stå for så å sende 1. eller 2. januar?
Alle må bestille på nytt? Merkelig…
Jaja, jeg venter til nyttårsaften jeg da, mulig man kan bestille og samtidig bruke VIP-poeng da.
Oida, de fant ca. verdens verste løsning på det problemet… Og de har et stykke å gå når det gjelder kommunikasjon med kundene, selv fikk jeg høre at “uff, jeg får helt vondt i hjertet av å høre at du må vente så lenge” da jeg ringte og etterlyste et sett som hadde tilbrakt en måneds tid i tollen. Og hun snakket ikke svensk, så det er tydeligvis eb strategi de har det der, medfølelse i stedet for problemløsing.
Jeg er rimelig sikker på at Lego har brutt gjeldende lover om markedsføring denne gangen.
Jeg prøvde også å bestille Parisian resturant men hadde store problemer med å fullføre orderen. Jeg ville legge til et Creationary spill men dette dukket aldri opp selv om siden sa at den la “noe” til. PR forsvant plutselig vekk fra handlekurven og siden endte i uendelige loading av websiden, så jeg måtte avbryte. Da jeg senere på kvelden prøvde igjen var PR ikke lenger tilgjengelig.
Hadde vært en fin geburtstags gave til meg selv, men bestiller den nok når den igjen er tilgjengelig.
Jeh, prøvde å bestille endel jeg også, deriblandt mini modulars. Mens jeg holdt på ble den borte fra ordren og tydeligvis utsolgt.
Brukte ikke så lang tid i grunnen, så de kunen hatt litt lenger timout før de frigir varen til andre.
Droppa like greit hele ordren. Begynner å bli lei den kunderservicen hos Lego nå…
Hvis det var at Creationary var utsolgt, synes jeg at det er rart at jeg fikk lov til å bestille det i dag.
Virker nesten som om Lego har hatt alvorlige problemer med butikken.
Noen som har fått ordrebekreftelse på det dere bestilte i romjula?
Har ikke bestilt noe i romjula, men la inn en bestilling i natt rundt kl 2-3 og fikk beskjed om at siden det var helligdager og ferieavvikling kunne det ta 3-4 dager før jeg fikk noen bekreftelse og/eller at varene ble sendt.
Men så lenge min bestilling på 10243 ligger inne så tror jeg det skal gå helt greit å vente noen dager
Fikk bekreftelse på en ordre som jeg trodde ble automatisk kansellert pga Parisian Restaurant.
Ikke fått noen bekreftelse på noe bestilt i romjulen, og regner med den bestillingen er slettet.
Bestilte 10243 i natt, ikke mottatt noen bekreftelse (fikk beskjed om at det kunne ta 3 timer før bekreftelse ble sendt).
Ser at ordren ligger i listen dog, og at frakten er korrigert (gratis frakt ble ikke registrert pga trøbbel når jeg bestilte). Krysser fingrene for at den dukker opp på døren til mandag.
Og for noen minutter siden fikk jeg ordre bekreftelsen på email på det jeg handlet for litt over 12 timer siden.
Så om dere ikke har fått noen ordrebekreftelse kan det jo være noe feil med ordren deres eller emailen. Man kan jo logge på og se hva som har skjedd med ordren også.