Prosjekt Ysios

Vel, navnet høres kansje litt greskt ut? Men det er altså en moderne vingård nær byen Laguardia i Rioja området i Spania.

Jeg var på sykkeltur der i området i 2005 og besøkte dette flotte bygget. Ikke noe spesielt med den vinen, men bygget var fantastisk. Tenkte jeg skulle forsøke å replikere det i LEGO. Utfordringen er jo at bygget har bølgete vegger og tak. Slike former er alltid en utfordring å bygge i LEGO. Så da startet jeg en liten test her med noen få ekte LEGO-biter for å se hvor knapp man kunne bøye slike vegger.

Så begynte jeg å tegne i MLCad for å finne ut om cirka antall deler. Bare for veggene og taket er jeg oppe i over 6000 deler. For eksempel går det med ca 1600 stk 1x3 brick i tan og ca 1600 stk 1x1 round brick i tan. Så dette ble ett prosjekt som ble litt for dyrt for min pengpung… :frowning:

Men nå har jeg nå tegnet det i MLCad, så om jeg nå vinner masse penger i Lotto så kan jeg kansje sette igang dette bygge prosjektet.

Ett par bilder til finnes her → flickr.com/photos/f0nix/sets … 775766907/

Det var et fint bygg. Om det ikke blir noe av, så var det i allefall gøy å se det i CAD.
Det hadde kanskje blitt litt monotont å bygge det siden det ser ut til å være en del repetisjon. Fordelen er selvfølgelig at det går raskt å bygge etter hvert :wink: Spesielt i MLCAD…hehe

Det er fordel kun i MLCAD. Med ekte klosser blir det ikke noe raskere, bare kjedelig :slight_smile:

Glemte kansje å nevne at det skal være interiør i bygget også. Altså rom og tanker og fabrikklokale osv osv

Er lite vindu og slikt så det ser kansje litt monotont ut på fasadene, men det er absolutt en utfordring å få til ett gulv i 2.etg på det bygget. Og ikke er det gulv i hele bygget heller. Fra midten og mot høyre sett forfra er det lagerlokale helt til taket i bakerste del. Der dere ser de rare vinduene er det show-rom i 2.etg og butikk og kontorer i 2.etg i forreste del. På Venstre side i bygget er selve fabrikklokalet med en masse tanker, noen liggende og noen stående. I forskjellig størrelse og med mezzanin i mellom og rundt tankene, samt en masse rør i hytt og gevær…

Tror også det blir en liten utfordring å få dette bygget modulært, men har en liten idè også der :wink: