star wars lego (UCS) ønskes kjøpt

Hei
ny på forumet her så hvis jeg er på helt feil plass beklager jeg:)

er på utkikk etter 2 lego sett (nye og ubrukte)

-10030 Imperial Star Destroyer

-10179 Ultimate Collector’s Millennium Falcon

er ikke tilfeldigvis noen som har disse som ikke skal ha det hvite ut av øyet for de?
Ja, jeg vet at prisen er høy på disse settene, og jeg har ingen planer om å komme med skambud, synes bare det er enklere hvis noen her i norge har de fremfor å kjøpe de fra utlandet:)

mvh Hans

finn.no/finn/torget/tilsalgs … e=38812574

12500,- på www.finn.no

klossbutiken.se/10179-ucs-mi … c-148.aspx

Her var det dyre sett, ikke se på de modulære husene…

Her må de ha røykt Legoesker mens de prissatte settene. 23.000 kr for Market Street?!!? Hjelpe meg.

finn.no/finn/torget/tilsalgs … e=38812574

Satt ned til 9999,-

Satt ned til 8000,-
Selger virker rimelig desperat…

da er millenium falcon (ny og uåpnet) på vei i posten :smiley: :smiley: :smiley:

Gratulerer! :smiley:

takker:) gleder meg som en unge til bygginga starter :smiley:

planen på sikt er å prøve å bygge en docking bay i et gammelt akvarium jeg har, med lys og greier:)

da er MF ferdig bygd!!:slight_smile: (noe jeg tror fruen er glad for da jeg hadde okkupert spisestua…:slight_smile:)

da starter jobben med å lage hangar…

mtp LDD, noen som vet om man får ut en “plukkliste” når man er ferdig å designe? og er det meste av brikke tilgjengelig i LDD?
er helt fersk på LDD så blir nok mye prøving å feiling:)
evt om noen har noen andre tips til programmer (har MacBook)?

Ja, du får plukkliste ved å eksportere byggetegningene til HTML. Da får du deleliste helt til slutt. De fleste delene er tilgjengelig i LDD, men du må benytte Extended-valget for å få frem flest mulig deler.

På mac så er vel Bricksmith et alternativ, men personlig liker jeg LDD best.

takker for svar:)

satt å pusla litt i LDD i går med enkle små design for å bli litt varmere i trøya, men i dag begynner jeg sånn smått på Hangar prosjektet:)

Vil bare legge til at om du kun ønsker å eksportere en deleliste, er det en funksjon som heter “Export BOM” under “file” (Eller Ctrl+B)
Du får da en excel fil med alle deler som er med i modellen, men navn, bilde, nummer, farge, fargenummer og kvantitet. Det er en virkelig flott funksjon som jeg anbefaler alle å teste :smiley: Kjapp er den også! (Trenger jo ikke å generere byggeinstruksjonen)

Jeg tror dette er en ny funksjon i LDD 4.3, jeg har ikke sett den tidligere. For min del er den i hvert fall veldig velkommen :laughing:

Har testa den funksjonen, genial;)
Eneste som ikke funker er at når jeg generer delelista så dukker ikke bildene opp på excell arket.
Kan hende det er en bug som blir fiksa senere da.

Men synes LEGO Kunne hatt en funksjon som gjør at man kan laste lista rett inn i PAB(tenker ikke på den gamle funksjonen hvor man fikk egen boks osv)

Den funksjonen er det FLERE som ønsker seg :slight_smile: