Tine lastebil

Jeg er mest aktiv på Eurobricks, men tenkte det var greit å dele denne her ettersom den jo har et typisk norsk tilsnitt :slight_smile:

Jeg har en stund hatt noen originale klistremerker til sett 1029 liggende, den gode gamle Tine-bilen fra 1999, og så slo det meg at det hadde vært artig å lage en moderne versjon. Så jeg tok utgangspunkt i dette bildet:

…og ettersom det er en Mercedes, var det logisk å benytte anledningen til å skule litt (ok da, ganske mye) på Thomas Selanders stilige lastebiler. Her er resultatet:

Flere bilder på Flickr-sidene mine.

Nydelig :smiley:

Veldig fin den L@go! Du tar veldig bra bilder av MOCene dine!

Jeg synes du burde være like aktiv på Brikkelauget som på EB!

Fantastisk MOC. Veldig lik originalen du forsøker å modellere.
Lurer på om det er lastebilene som har blitt mer firkantete eller om det er LEGO byggeteknikkene som er blitt bedre med de siste års nyeste brikker som cheese slope og lignende, men jeg syns det er fler og fler små MOC av lastebiler som denne som ligner mer og mer på de store originalene…

Og ja, L@ago, du burde dele dine kreasjoner oftere her på Brikkelauget :slight_smile:

Hjertelig :slight_smile: Ble ganske fornøyd selv også. Men som sagt har jeg “lånt” mye av designet.

Takk skal du ha - at bildene blir såpass som de blir er nok minst like mye takket være Photoshop-kunnskaper som foto-kunnskaper :slight_smile:

Takk igjen - vi får se om det blir mer deling etter hvert. Mye fint å finne i galleriet her!

Nice, den var skikkelig spot on :slight_smile:

Enkelte ganger blir jeg sittende å bare se å se på en modell. Dette var absolutt en av de gangene! Imponert over hvor mye du får til på såpass liten plass.

Veldig bra du orker å dele her på forumet! Gleder meg til mer:D

Fantastisk bra laget MOC :slight_smile:

Veldig bra, selv om du har lånt inspirasjon. Er det meg som blingser eller er markeringslysene
gule på siden og ikke oransje? Jeg tror originalen har samme farge som blinklysene?
Fortsett å legge ut her. Når kommer Synnøve Finden og Q meieriene da?