LEGO skulle laget flere typer svinger. Ikke bare en liten knapp, som ikke har noe rot i virkligheten.
De burde tatt en kikk mot Märklin, Fleisher, Roco etc.
Du KAN jo bruke flex-track til slikt da. Og ikke si at LEGO ikke hadde tenkt på det…
Har også sett noe bruke rette skinner og lage en liten glippe i skjøten på ene siden. Det blir en laaang slak sving. Passende for hurtigtog.
Så kan du legge annenhver med svingskinne og rett skinne, men det blir ikke veldig jevnt, og tog i høy hastighet har tendens til å spore av (har testet).
Men ja, de kunne laget en svingskinne som var litt slakere enn den som de har laget nå. Utfordringen blir jo å få geometrien til å stemme med alt annet de har laget. Var vel derfor de laget flex-skinnene for å slippe å lage masse rare overganger for å få geometrien til å gå opp med en slakere sving…
Fleksiskinner er bedre enn sitt rykte. Har selv laget mange farlig krappe svinger i byen min.
Men DREIESKIVE, det vil jeg ha. (Og hvis jeg ikke får kjøpt det perfekte eksemplaret av en dreieskive via LEGO så må jeg lage en bedrøvelig kopi selv…)