Kan jo fort være en del å spare på å kjøpe den på ferie i utlandet, men det gjenstår å se…
Regner med etterspørselen etter den gamle kommer til å stupe Mange er nok bare ute etter å kjøpe en enorm MF, når det da kommer en ny forhåpentligvis bedre utgave med flere deler til godt under halve prisen av den gamle, sier det seg selv hva flertallet velger. Da er det bare de som er ute etter komplett samling igjen å selge til
Ett annet problem er vel om det faktisk er ny Falcon som kommer. Selv om mye tyder på det.
Men hvis man selger den gamle og så er det noe annet som dukker opp…
Da var det kanskje litt dumt å selge den gamle.
Jeg mener at de fint kunne senket prisen til rundt 6000 og solgt mye mer, og fått mer profitt gjennom å tiltrekke flere enn hardcore-fans. På den annen side er gjerne 6000 for mye for de som ikke har SÅ lyst på settet, og de ville ikke kjøpt det for den prisen likevel. Samtidig taper de penger på at de ikke får så mye profitt fra de som absolutt må ha settet, de ville jo kjøpt settet koste hva det koste vil omtrent.
Jeg hører mange referere til dette som et D2C sett eller Direct to consumer. Og jeg antar at dette vetyr at Lego selger settet selv, rett til bruker. Men betyr dette at S@H blir eneste plass å kjøpe det? Eller tror dere at TrU og lignende kan få det inn?
Godt mulig at ToysRUs får det inn etterhvert, de har vel hatt de fleste SW D2C settene. Tror det pleier å gå 6 måneder eller noe slikt før andre enn LEGO selv får det dog.
Uten å si noe som helt sikkert så holder jeg fast ved det jeg nevnte i et tidligere innlegg. Tror nok dette settet kommer til å få en lav pris per del, hvis ikke hadde ikke Lego produsert det. Hvis dette settet faktisk består av 7541 deler må nesten Lego ha tatt en vurdering på om det var verdt å produsere i og med at prisen også kom til å bli deretter. Hypotetisk sett ville det nok ikke svart seg å produsere et megastilig sett med 15000 klosser f.eks., rett og slett fordi prisen ville blitt deretter og ingen ville vært villig til å betale så mye for et Lego-sett selv om prisen per del er relativt lav og sånn sett et meget godt kjøp for pengene sammenlignet med andre sett. Spørsmålet blir vel hvor denne grensen går, men jeg tror dette settet kommer inn i det territoriet der folk ikke lenger gidder å bruke så mye penger på et Lego-sett, uavhengig av hvor godt kjøp settet er, relativt sett.
Det er jo tripple VIP poeng på fredag for Star Wars.
Mistenker at Lego bare kommer til å avsløre hvilket sett som kommer da, og så kommer det for salg 1/10?
Hadde vært typisk
TLG bekreftet vel leveringsdatoen ved den tredje teaseren for settet. Så blir nok ikke allment tilgjengelig før 01.10.2017 dessverre. Kommer to sett tilgjengelig for VIP-kunder hos S@H den 14. september, hvorav et av disse er bekreftet å være årets Winter Village sett. Stor sannsynlighet for at 75192 UCS MF også blir tilgjengelig for VIP’s som det andre settet da
Men triple VIP-points på dette kan man nok se lenge etter. Spesielt dersom det blir en limited first edition som for 10179, da forsvinner nok hele lageret tilgjengelig for early access før morgenen 14. september