Utstilling på Blaafarveværket, sommer 2011

Hei alle!

Blaafarveværket har som en del av sin virksomhet noen utstillinger i løpet av hver sesong. For 2011-sesongen planlegger de å ha en dedikert LEGO-utstilling på Nyfossum i perioden mai-september, der jeg ble bedt om å hjelpe litt med koordinering av modeller og sånn.

Er det noen her som har lyst til å bidra med sine modeller (enten allerede klare eller laget for anledningen)? :slight_smile: I så fall er det bare å sende meg en PM med beskrivelse, størrelse, bilder, osv., så setter jeg det på lista og gir beskjed videre.

Det er jo av interesse =) Lager noe jeg kan ha der i hele sommern neste år. regner med noen planer bør være ferdig før nyttår?

Hva slags scener/modeller ser de etter?

Hva med et snitt av en gruvegang, sett fra siden? Komplett med gruvetog og arbeidere? Modeller av bygningene der oppe er sikkert også midt i blinken.

Tror helt klart at jeg tar med familien en tur oppover dalen i den perioden ja!

Scener/modeller er ikke bestemt på forhånd, så kom gjerne med forslag :slight_smile: Det er foreløpig ikke satt noen frister på når selve modellene skal være klare, men hva man kan regne med må vites snarest mulig. Når hele lista er på plass skal vi sette oss ned og se hvordan ting kan settes sammen på en fin måte.

Det eneste som er spesielt blir akkurat modeller av bygninger der oppe som har blitt nevnt - de er “reservert”, dvs. de får jeg i så fall bygget på oppdrag og det er da noe de gjerne vil beholde. Vi skal også prøve å få tak i modeller fra andre LEGO Certified Professionals verden rundt, for å gi litt kunstnerisk preg (enkelte av dem er faktisk kunstnere).

Jeg kan ikke stille ut noen av mine egne klosser siden jeg skal flytte neste sommer til å studere og jeg kommer sannsynligvis ikke til å være i nærheten av Oslo i September :wink:

Jeg vil gjerne hjelpe til med å bygge modeller av bygningene der (som de beholder), hvis de trenger flere, siden jeg ofte pleier å bygge slike fagverkbygninger.

En mulighet kan være at noen andre henter dem etter utstillingen og tar vare på dem inntil du er tilbake (enten som modeller eller knust i en eske sånn at de tar mindre plass, hvis du (som vanlig) uansett planlegger å rive dem ned etterpå :slight_smile: ).

Det blir sannsynligvis litt vanskelig siden jeg kommer til å være 1400 km fra Oslo i 2011 og ikke har mulighet å ta med så mye LEGO tilbake etter at jeg har besøkt foreldrene mine.
Jeg vet ikke ennå om jeg faktisk kommer til å ha nok plass til legoen i mitt nye hjem, hvis ikke blir alt i Norge og er det ikke noe problem å lage noe til utstillingen.

ikke noe problem å ta med legoen din tilbake fra åmot DNL men problemet blir vel for deg å ta det med videre.

Jeg kan da tilbyde min bydel “Blueberry Hill” (navnet ligger lige til højrebenet), hvis det har interesse. Den kan formentlig udvides til 10 baseplates 32 x 32 (måske mere)…
Smagsprøver findes her: saksun.dk/billeder-2