Har jeg forstått det riktig at vi må sørge for bord selv?
Hm, jeg tolket det dit hen at vi fikk to bord jeg da, men når du sier det, så kan det jo tolkes annerledes… Best å kontrollsjekke det da.
Ok, så langt si er vi 4 personer som stiller på stand:
Freddie, Eiker86, Gahrian og meg. Hvis det er noen flere som vil være med, så må jeg vite det i løpet av dagen.
Forøvrig så vet vi nå at de heller ikke kan verken regne eller måle, for nå er et bord plutselig krympet til 120x45, så vi har nå bare 120x70
Og så er det greit å få litt oversikt over hva vi skal stille ut. 120x70 er jo ikke veldig mye, og med Freddies 64x64 black fantasy MOC (har du noen bilder av den snart eller? ) og mitt 64x64 tempel, så er det ikke mye plass igjen med mindre vi kan få skvist inn noen flere bord bak der. Hva annet har vi å ta med for å fylle eventuell ekstra-plass?
Ok, nå har jeg fått pratet litt mer med han ene på chat, og fått litt bedre forståelse av hvordan vi er plassert. Fordi vi er plassert innerst ved en trapp som ikke er i bruk, så er det mulig vi kan skvise noen flere bord inn i en slags hjørneformasjon. Det kan være greit om vi tar med litt flere ting enn det som får plass på 120x70, og så se hva vi får plass til. Vi kan komme og sette opp fra lørdag kl 9, og folk slippes inn kl 12 etter det jeg har forstått.
Jeg har jo min “lille” moc, men det er i utgangspunktet ikke plass til den. Dersom vi skulle få enormt mye mer plass i praksis, kan jeg heller kjøre å hente den før klokken 12:00.
Jeg har ikke noe annet å vise frem. Har Imperial Flagship bygget, men det er jo ingen moc…
Nå har vi også fått forespørsel om vi kan bidra med bemanning til Lego Starport programposten (desucon.no/program/events/lego-starport/), hva syns dere om det?
Jeg kan godt bidra. Aner ikke hva en skal gjøre, men det går seg vel til.
Om vi er mange nok så funker det jo. Jeg trenger ikke å reise før halv 5 så det går for meg også å være på den eller standen vår. Bare husk logoen vår
Ingen fare Men a propos det… de derre “reklamekortene” våre som vi hadde i Letohallen, hvem er det som har dem? Det hadde jo vært greit å ha med…
Jeg har noen av kortene. Han Quarryman har resten…
Ok, ta med de du har da, og så får vi se om vi kan få overlevert noen fra Quarryman også…
Det skal vi vel kunne få til, jeg kommer hjem 22. utpå dagen.
Ny oppdatering:
Liten oppdatering, Oslo Kongresssenter har tilegnet oss ett nytt rom og dermed gitt oss mer plass å boltre oss på.
Dere får tildelt på Desucon plass inne i dette rommet: dwimg.com/files/00417371750425842662.jpg (som det desverre ikke finnes noen plantegninger over) på høyre side. Dere får også tildelt 3x 120x70 bord, med forbehold om at hvis det ikke er plass på høyre side blir det bare 2x bord. Dette er fordi Oslo Kongressenter ikke har noen tilfredstillende plantegninger over det rommet.
Vi gleder oss til å ha dere på Desucon og håper dette går greit.
Vi får altså plutselig 2 eller 3 ganger så mye plass Så da kan vi få skvist inn havna til Gahrian, og kanskje til og med ha et bord til overs? Kanskje vi kan få plass til å kjøre monorailen til Freddie rundt? Eventuelt monorailen til Quarryman fra Brickworld? Greit å ta med litt å velge i, og så ser vi hva vi får plass til. Det blir en herlig ikke-sammenhengende layout, kastet sammen i siste minutt, akkurat slik vi er vant til

Ny oppdatering:
… Så da kan vi få skvist inn havna til Gahrian…
svette Da må jeg jo gjøre den ferdig da! Ser frem til noen hektiske byggedager.
Jeg har fortsatt ikke fått bekreftet når vi kan komme og begynne å sette opp i morgen, men kl 9 er det som er blitt sagt i en setning av typen “jeg tror det var kl 9, skal sjekke det” (ikke ordrett, min tolkning ). I følge desucon.no åpnes det for folk kl 12, så hvis jeg ikke får noe mer informasjon, så satser vi på det.
Etter mye om og men endte vi til slutt opp med 3 dobbeltbord (så tilsammen 360x90, for et enkeltbord var altså 120x45), og 2 ekstra enkeltbord bak som ga ekstra støtte og plass til havna til Gahrian. Her er noen bilder av utstillingen vår:
Flere detaljbilder kan sees her: flickr.
Det var forøvrig midt i blinken med pirater og ninjaer, og vi fikk etterhvert beskjed av en ivrig tilskuer at vi måtte jo ha pirates vs ninjas, så da ble det noen pirater som invaderte dojoen, og noen ninjaer som invaderte havna. Sjekk bildene på flickr om du finner dem
Lørdag hadde vi dessverre ingen flyers, men søndag hadde vi en liten bunke, og den var det endel som forsynte seg av. Så kanskje kommer det noen nye medlemmer etterhvert?
Og hvis det er noen som syns at det er gøy med stormtroopers, så har jeg lastet opp et par videoer av dansende stormtroopers på youtube:
[youtube]3zTOcYb2s6k[/youtube]
[youtube]R806C0RtIyM[/youtube]