Hei
Er det noen om vet hvor man finner den skrå 1 knopp store klossen i Ldraw. Går vel også under navnet Ostestykket.
Er i gang med å tegne på forbedringer på romskipet og trenger denne.
Har sjekket i bricks, Tiles og slopes uten å finne den.
Ofte kan man finne delenummeret eller delenavnet ved å gå inn i katalogen på Bricklinck.com
bricklink.com/catalogTree.asp?itemType=P
Dersom du ikke har hverken delenummer eller delenavn klikker du på den gruppen som du tror den er i, slik som i dette tilfellet “Slope”.
Der ser du bilder av delene og jeg antar at det er delenummer 54200 (bricklink.com/catalogItem.asp?P=54200) du var ute etter?
Nå har du både navn og delenummer og du kan nå forsøke å søke etter dette i Ldraw.
Jeg bruker ikke kun Ldraw så jeg er ikke sikker på hvordan det gjøres der, men jeg bruker ML Cad som er ett GUI til Ldraw og der kan jeg søke etter delenummer (i dette tilfellet 54200) og da kommer det opp “Slope Brick 31 1 x 1 x 2/3”.
Dersom du fortsatt ikke finner den kan det være at du har en VELDIG gammel versjon av delebiblioteket (og muligens programmet også) og bør oppdatere dette.
Håper dette hjalp.
Takk for tipset. Jeg prøvde det allerede litt etter jeg sendte spørsmålet og fant delnavnet og fant det igjen i Ldraw.
Har nok oversett den. Har sett på bilder av delene i programmet men ikke funnet den før nå