Neste modell i Architecture-stil blir Wilberg Atrium i Fredrikstad. Samme arkitekt som ved forrige modell, Litteraturhuset.
Her blir det store mengder 1x1 plater og 1x2 jumper plates! Alle vinduene er offset med en halv stud. Veggene i DBG blir bygd sidelengs, mens rutemønsteret blir bygd “riktig” vei.
Med så mange små deler blir antallet deler ganske høyt. Foreløpig ligger jeg på ca. 3.000.
Og du har faktisk kopiert originalen ned til hvilken farge det er på hver enkelt stein. Hadde jeg vært mindre høflig ville jeg sagt du var steingal…
Ser ut til å bli en ny flott modell! Har ikke hørt om denne bygningen heller, det finnes tydeligvis en del interessant norsk arkitektur som ikke er så godt allment kjent.
Hehe, det er noen avvik i hjørnene.
Edit: Skjer mye kult i Fredrikstad for tiden:
[youtube=wide]ABlwNhjp5CA[/youtube]
Atter en fantastisk modell fra deg!
Og jeg ble også overrasket over at du hadde kopiert rett farge på hver panel-del også.
Du sier vinduene er forskjøvet en halv stud. Hvordan løser du det på hjørnene? Eller er det bare vinduene i den DBG delen som blir forskjøvet en halv stud?
Jeg liker også å bygge hus med arkitektur som stikker seg litt ut fra normalen. Ser at jeg kanskje burde prøvd meg på denne mikroskalaen istedenfor å bygge i minifigskala som jeg har gjort til nå…
Nei, jeg har tenkt å gjøre det over hele fjøla, men i hjørnene må jeg jukse. Der ligger vinduene kant i kant.
Flott MOC av bygningen Dog ikke så glad i arkitekten, er en forstyrrende bygning å se på fargemessig
Der har du funnet en bygning som bare ber om å bli bygget i lego da! Og smart å gjøre den i den størrelsen Blir kult å se bilder av den når den er ferdig
Kreativt valg av byggverk.
Blir stilig å få sett det i brikker
Blir bra detta
Men bør du ikke bruke både 1x2 og vinkel plates, som vil stikke ut bak, slik at du kan låse (med overliggere) disse tilsynelatende 1x1 plates rekkene sammen?
Hei, jo, dette er jobben jeg starter med nå. Lage rammen inni som holder alt på plass.
Dette ser bra ut Henrik!
Veldig fint og på en måte litt annerledes byggverk enn det man ofte ser. Gleder meg til å se det i brikker:)
Takk for det, nå er jeg straks ferdig med digital-bygging, så nå blir det bestilling av klosser snart. 5121 klosser så langt. Arkitekten ville ha et eksemplar eller to også, så her blir det storbestilling!
Meget pent bygg. Gjør seg i lego dette…
Stilig bygg.
Ser nesten ut som at arkitekten bygde det i Lego før han tegnet det virkelige bygget, spesielt med tanke på fargevalget på det vi ser i bildet i første post. (hvitt, lbg, dbg)
Ser bra ut. Og det går fort dette! Jeg er omtrent like langt med mitt bygg, men jeg har 10 etasjer til å bygge samt at det er 96 x 224 stud grunnflate…
Ser ut som du har planlagt alt innvendig veldig bra, altså hvordan ting skal henge sammen med snotting og slikt.