Denne er nok ikke helt klar for prime time, men jeg føler at den generelle utformingen og rammene for detaljearbeidet er så pass på plass at jeg kan legge ut noen WIP bilder.
Etter jul bygde jeg et skip hvor du kunne løfte av dekkene og se ned på kanondekkene, inn i byssen og kapteins kabinen, men jeg følte at jeg måtte ofre for mye av utseende for å få plass til minifigurene ombord at jeg bestemte meg for å bygge et skip som å bedre ut, men som ikke passer minifigurer.
[attachment=1]IMG_0137.JPG[/attachment]
Skipet har fått navnet HMS Arya, etter Arya Stark fra Game of Thrones. Det har 20 kanoner på ett kanondekk, og er i svart og gul farge (noe som jeg mener var vanlige farger for britiske skip på den tiden, om jeg ikke tar feil?). Det er bygget utelukkende av legodeler fra 90-tallet og jeg har måttet gjøre noen små endringer på grunn av mangel på deler, men men. Den midterste makten er for eksempel bygget av kloster og ikke en ekte mast,men jeg ble ganske fornøyd med resultatet. Som dere ser på bildene er noen av kanonene snudd motsatt vei av resten, fordi jeg ikke helt har bestemt meg for hva som ser best ut.
[attachment=2]IMG_0136.JPG[/attachment]
Jeg er ikke helt fornøyd med roret som står på dekk, som ser alt for stort ut. Og heller ikke helt fornøyd med festemetoden min på den midterste masten. “Spiret” fremover (vet ikke hva det ekte ordet er) er også en detalje som jeg bare klistret på fra det tidligere skipet, og noe jeg helt klart skal gjøre annerledes.
[attachment=0]IMG_0138.JPG[/attachment]
Videre vil jeg fokusere på detaljer rundt om på skipet, og blandt annet prøve å få dekket til å se litt fullere ut og mer “levd i”. Jeg har også vært ute å kjøpt inn vokset bommullstråd fra Panduro som skal gjøre jobben som tauverk på skipet (jeg har ikke så mye offisiell Lego tråd) og tenkte å lage noen maler til seil av papir. Om skipet blir bra nok kommer jeg til å prøve meg på å sy noen custom seil, så Lego purist I am not.
Kom gjerne med tilbakemeldinger, triks og tips for veiene videre!