10179 Millennium Falcon, er det mulig!? :D

Hei lauget. Fikk en vill ide her nå.

10179 Millennium Falcon - Ultimate Collector Series UCS, er min store drøm, men koster 20k i butikken og er uoverkommelig for en vanlig dødelig student.

Så, selv om det ikke blir billigere, tenkte jeg at det kanskje ville være mulig og kjøpe litt og litt fra denne listen http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=10179-1

Og bruke instruksjonen fra denne siden, til og, med tiden, bygge min “egen” versjon!? :stuck_out_tongue:
http://www.toysperiod.com/lego-set-reference/star-wars/ultimate-collector-series/lego-10179-millennium-falcon-ultimate-collector-series-ucs/

Det er fullt mulig, mange som har bygget sin egen fra instruksjonene. Du kan også laste ned instruksjonene som PDF direkte fra Lego: http://cache.lego.com/bigdownloads/buildinginstructions/4525430.pdf

Noen av de spesielle brikkene er blitt ganske dyre på BrickLink, men det finnes flere som har bygget alternative (og like bra) seksjoner med billigere deler.

Har akkurat bygget 10179 selv, og det kan absolutt anbefales hvis man er Lego & SW fan. Med så mange deler så blir det litt av en jobb med Bricklink dog, så om det blir noe billigere. Dukker opp noen brukte sett på Finn.no innimellom til litt mer overkommelig pris også, men de blir solgt ganske raskt så da må man følge med.

Åh så kult! :smiley: Men noen spørsmål angående brick link. Er det ekte lego!? Spør kanskje litt dumt her nå, men har aldring prøvd og bestille fra dem før. Og dette er jo en utenlandsk side, så om man bestiller for over 200,- blir det vell forenklet toll, altså moms med en fast avgift fra posten sin side.

Ja, BrickLink er ekte LEGO. Men å snakke om å bestille fra “dem” er litt misvisende - BrickLink er ikke en butikk, men mer en slags samleside for tusenvis av LEGO-selgere fra hele verden. Så går du inn på en eller flere butikker inn under BL-paraplyen, bestiller det du vil ha, og får separate regninger fra hver butikk. Det er ellers mange tråder her på forumet med generelle BrickLink-tips, bare søk så skal du se :slight_smile:

…og du har helt rett: Bestiller du for over 200 kroner fra en enkelt selger, risikerer du å måtte betale toll.

BrickLink er en markedsplass med forskjellige selgere fra mange land. Som andre steder så er det jo noen selgere som er mer seriøse enn andre, men jevnt over så er nok BrickLink bedre/tryggere enn f eks eBay (det er ihvertfall mitt inntrykk). Og det er ekte Lego det er snakk om ja, både nye og brukte brikker. Selv kjøper jeg bare nye brikker såfremt det er mulig. Noen brikker/farger som ikke er i produksjon har man ikke så mye valg på desverre, men slik er det.

Bestiller man for mer enn 200 så kan man fort få gebyr og mva på toppen, men det er ikke alle selgere som merker pakkene riktig og da er det ikke sikkert det blir gebyr og mva.

Akkurat ja, det forklarte mye fort! Tusen takk for svaret! :relaxed:

Skal sette meg inn i hvordan det fungerer med en liten prøve bestilling. Ble så gira på dette prosjektet nå at det blir i bestefall noe fra 10179 :wink:

Et lite tips til, 10179 bygges i mange seksjoner. Hvis du ikke 100% sikker på å fullføre prosjektet helt så ville jeg bygd selve hovedkonstruksjonen (technics rammen), og deretter seksjonene som skal på toppen. Seksjonene på undersiden ser du uansett ikke så mye til.

Du ser også svært lite av Technics rammen, så fargene er ikke så nøye og kan enkelt byttes ut med andre billigere farger.

Ok, skal sette meg ned og vurdere saken sterkt. :slight_smile: Men bestemmer jeg meg for og sette i gang, tror jeg velger og bygge den så lik originalen som mulig. Kjenner jeg meg selv rett! :wink:

Kan du si noe om de fysiske målene på farkosten!? :smiley:

Den er 84cm lang x 56cm bred x 21cm høy… eller grisesvær! Holder ikke med hylle hvis man skal stille den ut, trenger et bord…

Kanskje du finner noen tips i denne tråden:
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=67818

Ahh… nice! Thanx! :slight_smile:

Damn! :smiley: ja, da må jeg vært fall høre med madammen hvor denne lekkerbisken eventuelt får plass! :slight_smile:

Har bestemt meg for og utsette hele prosjektet noen mnd. til jeg for kommet meg hjem til gutterommet, og sjekket hva jeg egentlig har der av brukbart materiale! :stuck_out_tongue: Dumt og kjøpe dobbelt opp, om jeg har noe fra før! :slight_smile:

Da var de første brikkene bestilt til 10179, og fra bricklink noen sinne! Spennende! :slight_smile:

Hei,

jeg holder på med det samme. Hadde ca. halvparten av brikkene, og holder på å kjøpe resterende. Er ikke helt trofast til fargene spå de brikkene som ikke er synlig.

Jeg har heller bestilt fra Lego Bricks & Pieces, har stort sett de fleste brikkene inne, men ikke nødvendigvis riktig farge.

Link: service.lego.com/nb-no/replacem … kBuy/10179

Lykke til!

Grunnet et visst arrangement er butikken min stengt, men gå inn på bricklink.com/store.asp?p=Hubajuba og bruk passord skydive så ser dere at jeg har [part]47996[/part] i LBG, og sist jeg sjekket var jeg billigst på Bricklink - og er du betalende medlem får du 10% på ordren;)

Da butikken er stengt, har jeg kun kapasitet til å selge dette elementet. Det er en som ligger ute til salgs nå, men ganske sikker på at jeg har et par stk til. ut.

Så om noen mangler den, løp å kjøp;)

(ja, vet…delen er latterlig dyr…men sånn er livet:)

Kult! Prøver og holde meg så nært som mulig til orginal fargene. Har det ikke travlet med og få dette ferdeig. Tar det som et “livs” prosjekt! :wink: Går ikke så fort uansett når man er student!

WHAT!?! Seriøst!! 1000,- for en sån liten del??? Hva skjer :stuck_out_tongue: haha…

Det ser ut som det følger med 4x av 47996 i dette settet: brickset.com/sets/2000431-1/Connections-Kit
Men det kosta jo litt det også, og er vel ikke lett å få tak i.

Og på Legos side er det et annet bilde:
shop.lego.com/en-GB/LEGO-SERIOUS … it-2000431

Jeg brukte grå grunning på et sett sorte båtmaster for test og det ble ganske bra.

Mener det var en kar på Eurobricks som sjekket med Lego om det faktisk var med rett del i connections kit’et, og det var det ikke, dessverre.

Artig og fått en begrunning fra LEGO om hvorfor akkurat denne enkle delen koster så forferdelig mye!? Jeg mener, nesten 1000kr for en sånn del er jo helt urasjonelt, når mange andre mer avanserte deler koster myye mindre!? Dette er jo et like komplisert spørsmål som meningen med livet? :laughing:

Det er kun med 2 av den delen i settet. Laget kun for det settet. Så det er ikke mange av den delen dessverre. …
så da stiger prisen.