Hvis det er noen som så smått vurderer å selge en av side 10179 eller 10030 er jeg muligens interessert i å kjøpe.
Prislapp har noe å si.
“Outland priser” utgår for å si det enkelt. De er for stive.
Enten ny i eske eller 100% komplett brukt
Hvis det er noen som så smått vurderer å selge en av side 10179 eller 10030 er jeg muligens interessert i å kjøpe.
Prislapp har noe å si.
“Outland priser” utgår for å si det enkelt. De er for stive.
Enten ny i eske eller 100% komplett brukt
Så denne 10179’en…
[size=85](fra tråden Funn på FINN.NO)[/size]
…er ikke aktuell, da eller?
Har vurdert den. Men må se litt på alternativer først.
Du er klar over at det går rykter om release av en ny versjon av 10179 Millennium Falcon i forbindelse med de nye SW-filmene? Enten sent 2014 eller 2015. Da er det nok mulig å få tak i denne til mer “menneskelige” priser.
Kanskje derfor flere av disse settene plutselig popper opp på finn.no for tiden…
Var ikke klar over de ryktene.
Understreker altså at det kun er rykter, men det som er å lese rundt om på nettet om saken gir for så vidt mening. Se f eks groovebricks.com/lego-star-w … arly-2015/
Spørsmålet er om de kommer til å relansere 10179, eller om de kommer med en ny versjon som er noenlunde lik eller forbedret til å passe den nye filmen.?
Er det dumt å kjøpe en 10179 nå?
Etter ryktene blir det en helt ny modell som blir (litt?) mindre enn 10179.
Men designet på nytt helt fra grunnen av.
Det er ikke godt å vite.
Det er avhengig av hva du ønsker: En UCS Millennium Falcon, 10179, eller begge deler.
Det er avhengig av hva markedet ønsker: En UCS Millennium Falcon, 10179, eller begge deler.
Det er avhengig av hvor lik den nye modellen blir den gamle. Og her er ikke bare utseende avgjørende, men også hvilke elementer de benytter. Det går for eksempel an å bruke [part]47996[/part][partimg]47996[/partimg] i LGB på en annen måte enn i 10179.
Det kommer an på om du er villig til å betale dagens pris, men ikke kan tenke deg å betal stort mer.
Det ser ikke ut som om prisene på 10179 har kommet nevneverdig ned enda, så da tror jeg at det lønner seg å vente. Men så har jeg en smertegrense som ligger noe under hva settet koster på BrickLink i dag, og den smertegrensen inkluderer transport og mva.
I tilfelle det blir en ny redesignet modell vil jeg ha begge.
Det sure er å kjøpe en overpriset 10179 nå og måtte åpne den i tillegg. Kjøper ikke for å se på esken. Alt skal bygges
Tror det er liten sjanse for at det blir en ren relansering, blir nok en ny (evt. modifisert) versjon. Ikke usannsynlig at den blir litt mindre heller, like mye deler som 10179 blir jo spenstig dyrt.
…men, ville aldri kjøpt en forseglet 10179 hvis jeg hadde planer om å bygge den - det er mange tusenlapper ut av vinduet!
Har begynt å leke med tanken på å selge min 10179 siden jeg ikke har plass til å ha den på utstilling, men kommer sikkert til å angre på et eller annet tidspunkt hvis jeg gjør det. Kommer uansett til å kjøpe en evt. ny versjon.
Det er noen på BrickLink som har som hobby å samle delene til 10179, og selge en pakke med alle delene. Det er de rimeligste versjonene der ute, men da er som regel noen brikker i feil farge, eller på annen måte ikke helt som på originalen. Hvis prisene på originale 10179-sett faller vil bunnen sannsynligvis falle ut av det markedet.