Har tenkt på å legge ut 10179 Millennium Falcon 1st edition for salg igjen (uåpnet eske). Ja, jeg hadde den ute på finn.no for ca. 3 år siden, og ble da beskyldt for å være alt fra tyv til grådig. Fikk tilbud på kr 25 000 for den. Syntes dette var for lite. Hvordan er interessen i 2017? Er enig i at jeg sikkert er grådig, men disse er SJELDNE, og ligger til opptil 6000 - 7000 $ på ebay. Kom gjerne med (forhånds)bud!
Rykter om ny UCS Falcon har vel gått endel år, men vi kan jo håpe på at det stemmer denne gangen.
Tror etterspørselen etter 10179 vil falle kraftig når ny versjon kommer. De som er interessert i å bygge en svær MF vil jo få dekket det behovet gjennom ny utgave til en langt mer spiselig pris, mens de samlerene som må ha alt i uåpnet eske fremdeles vil være interesserte. Tror sistnevnte er i mindretall blant de som i dag er på utkikk. Så er det vel heller ikke helt utenkelig at de som sitter på et uåpnet 10179 som rent investeringsobjekt vil vurdere å selge før markedet er fullt opplyst om at ny versjon er på vei.
Ser det er mye kunnskap og kompetanse på Lego her (kanskje ikke så rart siden det er Brikkelauget
Hvis noen er interessert i kjøpe, er jeg åpen for bud! Ser at dere skal ha samling på Charlottenlund vgs. i april 17, slik at eventuelle interesserte kan ta settet i besiktigelse denne helga (etter avtale i såfall; stod 1 time i kø i fjor for å komme inn - og det var det verdt!)
For de som bor i Trøndelag / Trondheim kan “visning” avtales!
Forstår det veldig godt. Likevel: Et nytt Legosett er nettopp et nytt legosett. Min erfaring er. Jo nyere Legosett, jo flere spesialtilpassede brikker, og lenger fra det Lego egentlig er. Men, det er smak og behag! For samlere kan man ikke sammenligne en ny utgave med en eldre…
Tror egentlig ikke han vil selge settet. Han vil bare finne ut hva folk er villig til å betale for det, for så å si at det er for lite og holde på det. For jo eldre det blir jo mer må jo det bli verdt.
Om han virkelig ville selge det er det bare 1. Sette en ønsket pris og legge det ut, om ingen vil kjøpe det nedjuster prisen og prøv på nytt 2. lage en auksjon med minimum ønsket pris og se hvor det ender.
Tja, ser man på 10188 fra 2008 (utgitt kun et år etter 10179) og 75159 er vel forskjellene minimale om ikke nesten ikke-eksisterende
I tillegg får vi remake av Snowspeederen i UCS-format i slutten av april.
Ryktene om ny UCS-MF i forbindelse med 40-årsjubileet til ANH og Force Friday er veldig sterke og med tanke på de få endringene gjort på 75159 ift 10188 det tvilsomt at en ny UCS-falcon får noen radikale endringer!
Jeg ville heller sammenlignet [set]10143[/set] med [set]10188[/set] og [set]75159[/set]. Da virker det mer rimelig med en helt omarbeidet UCS Millennium Falcon som playset. Når så [set]10179[/set] er enda mindre stabil og swoshable enn [set]10143[/set] holder jeg definitivt en knapp på UCS Millenium Falcon playset.
Jeg har tidligere sagt min mening om når det nye UCS Millennium Falcon playsettet bør lanseres, og jeg mener fremdeles at LEGO ville være idioter hvis de ikke lanserte det settet høsten 2018, i passe tid til Star Wars - Millennium Falcon kommer. Mitt inntrykk er at LEGO sluttet med å gjøre idiotiske ting for lenge siden.
(Jeg er klar over at Disney ikke har gått ut med den offisielle tittelen på neste års beste kinofilm enda, men jeg regner med at de innser at den filmen bare kan få ett eneste navn: Millennium Falcon.)
Dette er off-topic ift denne tråden, men må nesten kommentere likevel:
Det er vel ikke akkurat idiotisk å gi ut et så ikonisk sett i forbindelse med 40-års jubileumet til Episode IV: A New Hope? Neste års SW kinofilm handler for de uinnvidde om den unge varianten av Han Solo. Det er dermed ikke gitt at han har skaffet seg Millennium Falcon i den tidsperioden filmen omhandler.
Helt sant, det er ikke fordi en selger det til 6000 USD på ebay at man kan klare å selge det for den prisen.
Jeg har for eksampel en Tumbler 76023 å selge til 8000kr, jeg vet at jeg kommer aldri til å selge det for den prisen akkurat nå, men det er en investering.
Jeg skal vente mellom 5 og 10 år for å få mine 8K. Og jeg er ikke villig til å selge under den prisen.
Det er nok litt det samme med 10179. Problemet for Steinar er at det kom rytkter om en ny versjon av 10179…
Uten rykter om en ny UCS Millenium Falcon, så hadde jeg vært villig til å betale 35K for den nå med en eneste gang…
Men nå har 10179 blitt en stor risiko investering.
Det er bare min mening, men jeg synes at 20K er helt ok å betale, men man begynner å gamble når man betaler 25K og oppover.
Å selge 10179 er nok veldig komplisert nå:
Kommer det ingen ny UCS Mill Falcon, så er det bare å vente til å få et godt bud over 40K for å selge.
Kommer det en ny UCS Mill Falcon, så må man bare forbedre seg til å selge det under 20K (kanskje maks 18K), man blir veldig heldig hvis man får 25K for det.
Angående businessen min, så er jeg desverre ikke klar til å gamble, jeg foretrekker å betale 25K for en uåpnet Taj Mahal enne en uåpnet 10179… men et bud på 20K for 10179 er nok aktuelt for meg.