Åpning av Spillhuset i Bergen lørdag 12. mars

Jeg er ny medlem i Brikkelauget og ha tenkt jeg skulle delta i åpningen av Spillhuset i Bergen. Jeg har alltid vært fasinert av Lego og spesielt technic. Gjerne med motorer og andre mekaniske funksjoner. Til utstillingen tar jeg med meg en ombygget versjon av 42009 Mobile Crane.
Gleder meg til å treffe andre Lego entusiaster :slight_smile:
Skjermbilde 2022-03-11 004926

4 Likes

Takk til alle som var med på lørdag for vel gjennomført arrangement! Veldig kjekt å hilse på Lasse og Thomas som var med på sitt første Brikkelauget-arrangement. Event-rapport er sendt inn.

Vi hadde med oss mer LEGO enn vi klarte å få plass til å stille ut selv om vi hadde et nokså stort rom til rådighet. Det betyr at ved neste anledning skal vi definitivt be om flere bord og mer plass. Vi hadde mange besøkende og det ble mange gode samtaler både mellom deltagerne og med publikum.

Jeg tror vi skal finne oss godt til rette i Spillhuset etter hvert, og vi har blitt forespeilet et enda større rom som etter hvert skal bli LEGO-rom (men det ligger an til å ta en del tid før det er i mål). I første omgang fortsetter jeg dialogen med daglig leder om å få til en månedlig byggekveld, og så ser vi hva det blir til etter hvert. Vi har også blitt bedt om å stille med MOCs / modeller til utstilling i glassmontre rundt om kring i huset, men disse montrene er ikke på plass enda. Kommer tilbake med info om dette etter hvert.

Her kommer noen bilder fra arrangementet. Veldig fint hvis dere andre tok noen bilder og kan poste, jeg rakk rett og slett ikke ta flere. Kom gjerne med deres betraktninger også, spesielt @Flameboy og @Lazze - både ris og ros til hvordan vi gjorde det er velkomment!

Legg merke til det første bildet, der har altså Per Ove laget en MOC av et av husene på Bryggen som også er avbildet på tapetet i rommet rett bak! Schtilig!

2 Likes

3 Likes