Da har jeg kjøpt inn stolper og sperrebånd / plastkjetting, samt 3 x 5 meter duk. Dukene fant jeg i 5-meters pakker hos Jysk til kr 225 pr stk, og er i lignende stoff som dukene vi bruker på PKH. Har et par ekstra private duker jeg tar med i tillegg.
Var på befaring hos Spillhuset i dag og vi får det lekre rommet dere ser på bildene nederst i denne posten! Bordene på bildene er ca 50x150 cm og er type konferansebord, vi får 15 stk tilgjengelig og vi kan arrangere de som vi selv vil i rommet. Da burde vi klare å fylle de fleste veggene i rommet med bord/innhold, og kanskje vi også kan sette noe midt i rommet hvis vi har nok modeller til det.
Jeg har notert meg at følgende kommer: lasse (vet ikke forumnick enda), Flameboy, laphroag, hazel, meg selv, lille_my og Skremt. Skriblez kan dessverre ikke komme da han hadde dobbeltbooket seg og må i barnedåp utenbygds. Skremt tar med litt Technic fra Skriblez så vi har enda mer variasjon. Dette betyr at vi har ca 3 bord hver til rådighet og ut fra det dere har nevnt dere vil ta med så burde det være rikelig. Jeg kommer antagelig til å ta med et par sammenleggbare bord i backup, siden jeg har et par omfangsrike MOCs å stille ut.
laphroag: legg merke til tapeten på et par av bildene, der er faktisk den ene MOCen din avbildet og da vet vi jo hvor den må stå hen!! Jeg tenkte å bl.a ta med muséet og nano-skala Bergen og da kan vi jo lage et “Bergensbord” eller noe i den duren.
Praktisk på lørdag:
- Det er mulig å møte opp fra ca kl 10. Selv dukker jeg trolig opp rundt 1030.
- Det er små låsbare skap tilgjengelig (ta med egen hengelås!), men her får man kun plass til småting, til nøds en håndveske el.l. Vi har tilgang på et romslig lager rett ved siden av utstillingsrommet, dette vil være avlåst når publikum er til stede, men vi får tilgang ved behov. Vi setter tomgods, jakker osv der inne.
- Ta med egen mat og drikke
- Ikke nødvendig å stå ved utstillingen sin hele tiden, men sørg for at det alltid er minst 1-2 av oss i utstillingsrommet når du tar pause. Vi bruker sperrebånd og folk respekterer vanligvis dette veldig bra.
- Det er mulig å stoppe bil utenfor og droppe av last, men parkering bør foregå et annet sted (Klostergarasjen f.eks).
- Mangler du telefonnummeret mitt, send en PM.
Tidsskjema:
1030-12: rigging. Fint om dere kommer senest i 11-tiden sånn at vi rekker å rigge ordentlig og fordele modellene utover. Adressen er Rick’s huset - Veiten 3, inngang til høyre for Escalon ca midt på bygget. Gatedøren vil være åpen fra ca kl 10. Det er heis i bygget. Vi skal være i 3. etg, døren der skal også stå på gløtt for oss. For å finne meg og rommet vi skal være i; spør en av de som jobber der eller ring meg.
12-18: Utstilling åpent for publikum. Se https://www.spillhus.no/event/apning-spillhuset/ for detaljert program på huset den dagen. Dere står fritt til å rigge ned og forlate åstedet tidligere enn kl 18 ved behov. Ta pauser ved behov.
1830-??: after-party hvor man kan nyte litt medbrakt og mingle litt om man vil. Jeg tror det kan komme en del gøye mennesker der som driver med diverse andre nerdete ting, så dere er velkomne til å joine. For min egen del så tenker jeg det kan være smart å nettverke litt på huset siden jeg håper vi kan få fast tilholdssted der framover! 100% frivillig her altså.
Gleder meg masse til å se dere igjen, dette blir helt konge!