Atlantic Bricks 2026

Lørdagen 26/9-26 arrangerte AFOL Møre og Romsdal sin første LEGO-utstilling. Tidligere har de hatt åpne månedlige byggekvelder på Newton-rommet på Campus i Kristiansund. Samme lokale ble benyttet for årets utstilling. Lokalet hadde en bra størrelse for en første gangs utstilling, men skal det bli plass til flere utstillere, må nok noen av oss ha med mindre LEGO neste gang :laughing: Eirunn som drifter rommet til daglig, var tilstede og hjalp til samtidig som hun hadde ansvaret for en annen utstilling på Campus.

Siden det var første gang det ble arrangert utstilling, var det lagt vekt på lokale utstillere, men undertegnede ble invitert, og til slutt kunne jeg ikke si nei til Arne Johnny sitt mas lenger :laughing:

Jeg pakket bilen til kona, og dro noe før åtte på fredagsmorgen. Siden jeg kjører elbil, ble det noen ladestopp, men sjåføren måtte også ha sine stopp :wink: Etter et ærend i Molde på veien kom jeg frem til Campus ca halv seks på ettermiddagen. Noen var da ferdige med å sette opp, men jeg var ikke den siste til å ankomme, bare sist med å sette opp utstillingen som vanlig :slight_smile:

Da (nesten) alle var ankommet og ferdig kjørte Arne Johnny og jeg hjem til Arne Johnny, siden han hadde lovet meg sengeplass for helgen :slight_smile:

Vi var på plass igjen til kl ni på lørdag for å gjøre alt klart. Halv elve hadde vi en liten samling før utstillingen åpnet kl elve. Siden utstillingen var en del av et større arrangement rettet mot barn på Campus denne lørdagen, fulgte vi tidene til dette arrangmentet, og stengte utstillingen kl to. Halv tre hadde vi oppsummering, premieutdeling og pizza med sosialisering. En liten diskusjon om det kan være eller ikke kan være ananas på pizza’en rakk vi også :laughing:

Etter å ha pakket ned kjørte vi tilbake til Arne Johnny for en rolig lørdagskveld.
Kl ni neste morgen satte jeg kursen hjemover. Turen hjem var minst like lang, og det var minst like mye veiarbeid på vei hjem som på vei til :frowning:

Først noen bilder av lokalet, tatt på et sjeldent tidspunkt med lite besøkende.

Butikken og utstillingen til Arne Johhny.

Nye First LEGO League benyttes i rommet til vanlig.

Noe av byggene som har blitt bygget på byggekveldene.

Vaktansvarlig sin utstilling.

Desverre hadde ikke den andre deltageren under 15 år kommet med sitt bygg før jeg tok bilde. Vinneren i klassen under 15 år, ble bidrag nummer 1.

Litt gamle tog er alltid morsomt :slight_smile:

Selv om Magne kommer fra Ålesund, er han en ålreit fyr :wink:

Noen siste bidrag.

Undertegnedes utstilling kom på første plass i klassen over 15 år.

Mitt første Maersk-bidrag/bygg ble vist frem for andre gang. Jeg tviler på at Maersk har vært på månen…

Var det en bra LEGO utstilling? Ja, det synes jeg :slight_smile:
Koste jeg meg? Ja, det gjorde jeg :slight_smile:
Anbefaler jeg andre til å ta turen neste gang Atlantic Bricks blir arrangert? JA :slight_smile:

En stor takk til Arne Johnny og Eirunn for å arrangere en flott LEGO-utstilling :slight_smile:

For flere bilder kan dere besøke sidene til AFOL Møre og Romsdal på FB: https://www.facebook.com/groups/3545965988871522/permalink/4040127476122035/

5 Likes