Er dessverre ikke mye som tyder på at alt fungerer som det skal enda. Regn med å betale dobbel moms og gebyr til posten.
Funket med UPS (fra Tsjekkia) og to ganger med DHL fra Tyskland siden jeg skrivet siste gang.
Vil iallfall anbefale å sende melding til selgerer i forkant med forklaring og spørr om bekreftelse.
Snakket med en selger i Tyskland som har ikke vært klar over forhold, men lovet å etablere VOEC merking i sin forsendelseroutine.
hei, vil du si det er bedre nå enn det var på starten av året? jeg har ikke snakket med noen som har noe god forståelse på det enda.
Det vet jeg ikke. Siste bestilling jeg gjørte var i April. Samme selger som jeg hadde bestillt før. Det gikk helt greit.
Som sagt, jeg anbefale på det sterkste å snakke med selger før du bestiller!
VOEC nummer MÅ sendes digitalt. Det betyr at adresslappen må utfylles via nett-skjema av postbedriften selger bruker.
VOEC nummer i skjema er vanligvis 11-siffret. Her skrives “VOEC” først, følgt av BrickLink sin hjemmelige indiviuellt 7-siffret nummer.
Å skrive nummeret på adresslappen, eller utfylle vanlige CN22 eller CN23 tollforlklaring, er ikke nok. Isafall må du sikkelig etterbetale toll og gebyr.
Hvilken land vill du bestille fra?
Takk for svar. jeg har sendt de denne linken: BrickLink Help Center. Jeg håper at det kan få dem til å gjøre rett, men jeg blir ikke veldig klok av beskrivelsene selv så det gjør kanskje ikke selgerne heller. Jeg skal nå kjøpe fra en fra England og en fra Italia, har du en slags mal på hva jeg bør skrive til dem på engelsk? noe som gjør at de forstår det best?