Jeg innbiller meg at denne Anastasia er ansatt hos Lego og dermed bør man klage til kundeservice og ta med dialogen. Jeg tror ikke de ønsker å ha en ansatt med slik fremgang.
Tja, de mener jo at de har tilpasset seg reglene korrekt. Problemet i deres øyne er tydeligvis at de har en haug med ‘dumme’ selgere som ikke kan følge en (dårlig og ukorrekt?) oppskrift, og som selger til en haug med ‘dumme’ og frekke kjøpere…
“When tax collection was implemented for the EU, our members did find ourselves
in a very similar situation: customs authorities and sellers needed time to adjust
to the new circumstances and the new system.
So the seller that you mentioned is probably doing the right thing waiting on
these orders until Norway customs adjust their work process”
Så inntill norske tollmyndigheter finner ut av dette så gjør selgere i følge henne det lurt å stoppe levering til Norge.
Da er det vel bare å vente og se om det blir noe bedring.
Det første ordet som faller inn i hodet mitt begynner på B…
Det hun sier er at siden norske myndigheter ikke gidder å gjøre som BL vil, så kan vi bare ha det så godt, og så bør selgere ignorere oss her i Norge så lenge
1x alt i orden
1x dobbeltbetaling av MVA + gebyr
1x Selger kan ikke legge VOEC nummer i UPS sin skjema. Fikk da feilmelding “VOEC Number format is invalid”
Litt usikkert nå om bestillinger fra utlandet generellt. Lese her at det er masse tull med fortolling og Bricklink, men finnes da også eksempel der alt gikk bra med VOEC nummer i det siste måned?
I siste sak, at det var ikke mulig å bruke Bricklink sin VOEC Nummer, fant jeg en mulig løsning.
UPS skriver på hjelpesiden sin:
VOEC (VAT On E-Commerce) Number Format: “VOECxxxxxxx”
Positions 1-4 are "VOEC"
Positions 5-11 are numeric digits
Du må således skrive VOEC først i e-skjemaet, fulgt av BL sin nummer. Litt forvirrende, men jeg håper det virker nå. Skrivet epost til selgern, i mandag vet jeg mer forhåpentligvis…