Brikkelauget møtereferat

Referat fra møte i Brikkelauget
Dato: 17.11.05
Sted: Lier
Deltagere: Thomas, Michael, Bjørn Einar, Bjørn-Erik, Matija, Helge
Ingvild (18 mnd) var med på første del av møte, og prøvde forjeves å sjarmere Thomas i senk.
Møte foregikk i kaotiske former med total mangel på regi, men vi klarte å få vedtatt navnet Brikkelauget.
Undertegnede ble valg til referent da han i et ubetenksomt øyeblikk spurte ”Er det noen som skriver referat?”
Bjørn-Erik ville gjerne ha forfattet en formålsparagraf (eller vedtekter), men dette klarte Michael som er motstander av enhver form for organisering å snakke bort flere ganger.
Neste år skal vi prøve å få vært med på flere utstilliger. Følgende er aktuelle:
Modelljernbanemessen 1-2 April Dal v/Gardermoen
Modellmessen Oktober (og Mai ?) Solbergelva
Tjølling Oktober
Skærbæk Oktober ? Danmark
Vi må få laget en plan for utstillinger. Det ble ikke sette behov for noe rigid modulsystem, men vi må i hvert tilfelle bli enige om plassering i forhold til hverandre, og om det skal krysse veier/jernbaner mellom modulene. Vi bør ha en presentabel utstilling klar til April.
Bjørn-Erik sjekker pris på plexiglass (sikring forran utstilling)
Bjørn-Erik oppretter et galleri på Brickshelf for Brikkelauget
Thomas registrerer domenenavnet forum.brikkelauget.no
Helge
Referent

Helge wrote:
Ingvild (18 mnd) var med på første del av møte, og prøvde forjeves å sjarmere Thomas i senk. Forgjeves? Synes hun klarte det bra jeg. Smile
Helge skrev:
Neste år skal vi prøve å få vært med på flere utstilliger. Følgende er aktuelle: Modelljernbanemessen 1-2 April Dal v/Gardermoen Modellmessen Oktober (og Mai ?) Solbergelva Tjølling Oktober Skærbæk Oktober ? Danmark Det var også snakk om å reise til 1000steine-land i Berlin. Pleier å være rundt månedskiftet juni/juli. Ikke nødvendigvis for å stille ut ting, men for å se. Michael skal vel uansett dit. Andre messer som bør nevnes (selv om de ikke er så aktuelle å dra til) er BrickFest i USA i august og Legoworld høsten 2006 i Zwolle, Nederland.

Kjipt at jeg ikke kunne være med. Håper likevel at det er mulighet for et “passivt medlemskap” i denne klubben Smile
Må legge til at plexiglass ikke er noen god løsning på sikt siden det lett setter seg riper i det.
Monteret som jeg skal lage til mitt prosjekt, vil bestå av en type bilglass. Denne typen vil alltid være ripefritt og lett vaskbart etter hver utstilling. Hvis ulykke skjer, vil glasset pulveriseres og ikke “kolapse”
Prisen er den samme for begge typer. ca 1000,- pr. m2.
Jeg skal lage et monter av “akvaruimstypen” så hvis dere tenker på bare ha en type “skjerm” foran utstillingen, krever et bilglass langt mere rammearbeid.
Ville bare si dette uten at jeg vet nøyaktig hva dere har planlagt. Hvis det er mulighet å få en kopi av refferatet hadde det vært flott Smile

Daniel wrote:
Håper likevel at det er mulighet for et "passivt medlemskap" i denne klubben Smile Du er da ganske aktiv her på forumet. Det holder i massevis. Smile Forøvrig ekisterer det heller ingen annen medlemsliste enn lista over de som har registrert seg på forumet. Og Michael er, som kjent, motstander av enhver form for organisering, så han er ikke med på lista.
Daniel skrev:
Hvis det er mulighet å få en kopi av refferatet hadde det vært flott Smile Da kan du bare ta copy&paste. Det eksisterer neppe noe annet referat enn det du nettop har lest. Helge?

Det er ikke noe mer enn det som ligger her nei.

Helge wrote:
Skærbæk Oktober ? Danmark
Har nå fått dato for Skærbæk: 29. september - 1. oktober 2006 1000steine-land i Berlin: 19-20. august. Lagt til august p.g.a fotball-VM.
Thomas wrote:
Daniel wrote:
Håper likevel at det er mulighet for et "passivt medlemskap" i denne klubben Smile Du er da ganske aktiv her på forumet. Det holder i massevis. Smile Forøvrig ekisterer det heller ingen annen medlemsliste enn lista over de som har registrert seg på forumet. Og Michael er, som kjent, motstander av enhver form for organisering, så han er ikke med på lista.
Daniel skrev:
Hvis det er mulighet å få en kopi av refferatet hadde det vært flott Smile Da kan du bare ta copy&paste. Det eksisterer neppe noe annet referat enn det du nettop har lest. Helge? Takker og bukker Smile
Thomas wrote:
Og Michael er, som kjent, motstander av enhver form for organisering, så han er ikke med på lista.
Hmmm... må visst gå tilbake på den. Laughing