Butikker med stort utvalg av lego?

Hvilke butikker i norge har mye lego?
Hvilke butikker har løsklosse salg?

Om jeg skule reise utlands. Hvilken butikk bør jeg da stikke innom?

To butikker jeg umiddelbart kommer på, er Briobutikken på GlasMagasinet i Oslo. Denne butikken er visstnok LEGOs “utstillingsvindu”, har en mektig stor del av butikken satt av til LEGO. Nr. 2 deretter blir Extra Leker på Rygge Storsenter, som attpåtil har litt lavere priser enn andre butikker. Denne deler dog senter med Pytt & Patte. Men mye, det har de.

Løsklossesalget i Norge vil jeg tro det er slutt på. I så fall må du til utlandet. Og på slike er jeg dessverre blank.

Av fysiske butikker er det vel først og fremst som Freddie sier de store leketøysbutikkene som har godt utvalg.

Løssalget er det slutt på, ja. BrickLink er vel det ene klare alternativet her.

Om du tenker på et spesielt land eller område, får du sikkert bedre svar om du nevner hvor du har tenkt deg.

Vell jeg ville nå ha sagt at Brio på Magneten har bra utvalg av Lego. Og løsklossesalget har nok forduftet, men sist jeg var innom Amfi på Verdal hadde de noen bøtter med løsLego.

Markus.

Nå skriver du generelt om Norge. Det er mange butikker i Norge. Men slik jeg har skjønt det ut fra hva andre her på forumet også skriver så er Extra Leker den butikk-kjeden som har best utvalg og også lavest priser sånn generelt sett.

Men om man ser litt isolert på hver by i Norge så finnes det også andre butikker som har godt utvalg og kansje litt annet utvalg enn de vanlige kjedene har. For eksempel her i Tromsø har vi en liten butikk som heter LEGO-loftet som har bra utvalg til tider. Ofte er det sett som kansje ikke de andre har tatt inn eller at de har mange sett av også fjorårets serier. Så om du har gått glipp av ett sett så kan du være heldig å finne det her. Men butikken er liten og prisene er sjeldent noe lavere enn katalogpris. Derfor har jeg stort sett endt opp på Extra Leker.

Løssalg av LEGO-klosser har det vært svært så varierende med. Extra Leker har forsøkt med en sånn rotekasse variant. Samt at de noen steder hadde slike stativ med noen utvalgte deler. Det siste varte ikke lenge, men rotekassene dukker opp sånn i ny å ne. Følg med på forumet her. Vi annonserer her straks en butikk har rotekasse eller løssalgdeler til salgs.

Utlandet er faktisk litt større en Norge :laughing: så der er det jo enda værre å anbefale noe spesielt. Men butikkene på Legoland bør du ta deg en titt innom. Der får du ofte tak i sett som er umulig å få tak i butikker her i landet. Samt at de kommer ut kjapt med nye sett der. Har selv vært både i Billund i Danmark og i Günzburg i Tyskland. Begge hadde veldig bra utvalg og helt ok priser. Løssalg med VELDIG stort utvalg på begge plassene. Et must å besøke om man er LEGO-fans. Vær tidlig ute så får du tilgang til fulle rotekasser her med svært billig LEGO-biter, men de tømmes fort av ivrige LEGO-fantaster i alle aldre :slight_smile:

Tidlig på dagen mener du da, eller?

Ja, og helst lenge før åpningstid sånn at du står fremst i køa før de åpner portene :slight_smile:
Men forstod det også slik at det fylltes opp oftere i ukedagene enn i helgene. Er ikke sikker, men det var bare en kommentar fra en av de butikkansatte som jeg tolket dit når jeg spurte om hvor ofte de fyllte opp og eventuelt når.

Var innom Brio-butikken på Ski Storsenter i dag, mye LEGO i hyllene. Noe på tilbud til og med, var farlig nær et nytt impulskjøp…

Lego.com har stort løslego salg via internett. Pick a Brick. 1490 forskjellige klosser til salgs der…

Ett annet alternativ som har kommet i det siste er at dere kan bli betalende medlemmer her på forumet, og vil da få tilgang til LUGBULK hvor det er meningen å bestille store mengder LEGO i løsdeler til en veldig billig penge (ofte mye billigere enn Bricklink også). Er absolutt verdt å få med seg. Men vær obs på at dette tilbudet gjelder kun betalende medlemer i Brikkelauget

Toys"R"us på Alnabru har en del LEGO, til tider har de også Exclusive-sett.
Smart Club hadde en del sjeldne sett før de ble kjøpt opp av Coop. En gang
fikk jeg tak i et ytterst gammelt sett, tror det var varenummer 10001 ( :smiley: ).
Ellers tror jeg som gjest skrev, at LEGO.com har et stort utvalg, kanskje det
største også (Etter Briclink). Bricklink bruker jeg mye når jeg skal ha løse,
sjeldne deler. Der tror jeg at det er mulig å skaffe hvilket som helst sett,
bare du har nok penger … :wink:

Noen som vet om noen butikker i eller i nærheten av Trondheim som har godt utvalg av lego? og eventuelt hvem av de har lave priser :stuck_out_tongue:

Jeg ville anbefalt extra leker som ligger i Ivar Lykkesvei 10, Tiller.

Har hatt gode kjøp der.

CastleLord.

Og overlegen service :sunglasses: :wink:

Jeg må si meg enig i den. :wink:

CastleLord.

Jeg oppdaget en del eldre, utgåtte sett i Ringo butikken på Sola utenfor Stavanger. De hadde ikke ikke noe uvanlig stort utvalg ellers. Et tips hvis man er ute etter eldre sett er å sjekke små butikker på mindre steder, eller butikker som ikke ligger i kjøpesenter.

Jeg skal til Danmark i slutten av uka. Skal kjøre gjennom store deler av Danmark.
Noen tips til hvor jeg bør dra for å se litt utvalg og gode tilbud på Lego?

Kommer man inn i butikken i Legoland uten å gå inn i selve parken?

De fleste butikkene jeg har vært innom i Danmark denne uken har nesten alle settene fra Lego unntatt de eksklusive. så utvalget er stort i de fleste butikker. ikke som i norge hvor det varierer stort.
legoshopen i billund kommer du ikke inn i uten å betale fullpris for selve legoland.

skal innom aalborg akkurat nu så skal se hva slags utvalg det er her.
jeg har vært innom billund, velje, århus og en by til utenfor billund.

Jeg hørte om at det ikke pleier å være noe problem. Husk at det også finnes en butikk i Hotel Legoland, rett ved parken.

For noen år siden kom vi også inn i butikken/parken på ettermiddagen etter at alle gratisattraksjonene hadde stengt. Tror det var kl 1800.
Da hadde vi en time eller to til shopping :smiley: