I mellom noen prosjekter med å bygge original modeller så stod det 3 modeller for tur. 2 Star Wars og en Classic Space MOC
Siden det ene Star Wars skipet trengte en del Bricklink bestillinger bestemte jeg meg for å bruke de to andre for å fylle kvoten.
I helgen ble jeg tilslutt ferdig med min kopi av LL928 Comes home. Dette er i utganspunktet en Lego Idea men skaper har lagt ut LDD tegning for nedlasting.
Selv om Lego Digital Designer lagde ett kaos av en bygge tegning så kom man igjennom den. Jeg delte modellen i to Over og under del.
Noen små ting gjenstår men rakk ikke alt før ting må pakkes ned.
Det ene Star Wars skipet er 10212 [setimg]10212[/setimg] og det andre er 8039 [setimg]8039[/setimg]
8039 fikk jeg halv bygget i noe Star Wars lego jeg bøy på. Tror faktisk rammeverket var avbildet her med spørsmål om hvilket skip det hørte hjemme.
Kun LL928 CH og 10212 som er ferdig bygget. Gir meg vel i kast med neste når BTC har kommet i gang.
Har meldt meg på TRU event her i byen, og har funnet byggetegningene til 8039 i heimen, så den er nok i kassa til guttene. Så her skal jeg starte letejobben i morgen.
Har du noen formening om str i cm?
Det er størrelsen på eska, ikke det ferdige bygget.
Fra byggeanvisningen teller jeg meg frem til 70 studs lang, 32 studs bred, og 56 plater høy.
Siden dette er talt fra byggeanvisningen anbefaler jeg å regne +/- 10%