Dette har jeg fått i posten i dag.

Fikk disse gamle lego sett i posten i dag fra en selger som var villig til å skrive gave på pakken.

Jeg kan ta med sett 126 opp til PKH.
Jeg har også 2 sett 130 tippvogner fra før en i eske så nå har jeg 3 stykk 130 tippvogner.
Tank bilen er sett 644 legoland fra 1971
:slight_smile:

Nice:)

Satser på at det går greit å bygge videre på denne tråden, dette har jeg fått i posten i dag nemlig…:

I en større ordre fra S@H var blant annet [setimg]40092[/setimg] bestilt. Den var på bestillingstidspunktet utsolgt og ble ettersendt i en egen forsendelse som ankom i dag.
Utenpå den ytre pappesken var det en blå lapp hvor det stod “Posten beklager at emballasjen er blitt skadet under postbehandlingen. Skaden er utbedret”. Selve pappesken er ny, kommer fra Posten, der de har revet av en delen av pappesken som kom fra Lego der adresselappen stod og tapet den fast på den nye esken.

Esken inni med #40092 var derimot fullstendig most. -Og jeg samler på uåpnede Legoesker!! Dette er jo et exclusive sett som nå ikke lengre er tilgjengelig fra S@H…

MAKAN til slett arbeid fra Posten!!! Tror de at det hjelper/er nok å kliste et lite klistremerke utenpå pappen? De har jo selv sett at varen inni var helt most.

Mange av klossene er også full i hakk og merker. AARGG! Flaks at det ikke var et sett som feks. Institute Research!!

Dette må du jo kunne klage på og evt. kreve erstatning for.

Bare å levere en klage, så fort som mulig!

http://www.posten.no/kundeservice/klager-pa-tjenester-omfattet-av-postens-konsesjon

Takk for linken tick! Klage er herved sendt med bildebevis :slight_smile:

Lol.

Verste jeg har sett. Har den havnet under de spinnende hjula til en gaffeltruck?

Posten vet av erfaring at det beste de kan gjøre med en dårlig situasjon er å sende pakken til mottaker, og deretter behandle klagene som kommer inn.

Problemet med denne saken er at det er begrenset hva Posten kan hjelpe deg med, de kan helt sikkert ikke skaffe et nytt sett. Det er det mulig at Lego kan skaffe, de kan i et hvert fall skaffe de delene som er ødelagt, selv om det er mulig at de ikke har flere esker igjen.
Derfor ville jeg kontaktet Lego, ikke posten.

Men denne pakken er da helt sikkert sendt med sporing og har dermed en viss grad av erstattningsplikt tilknyttet seg. Om man da kan synliggjøre hva prisen for et erstattningssett er bør man kunne kreve beløpet av posten. Og siden det er snakk om et samleobjekt er det faktisk rimelig å kreve at de betaler for en erstattning med hel eske, ikke bare innhold.

Tragisk rett og slett. Hva menes med kjøpt hos S@H? Er det ikke det samme som shop.lego.com? For der ser jeg den fremdeles er til salgs?

S@H er det samme som shop.lego.com

For andre ord og uttryk

“Sold Out”, står det på den…

ah, beklager jeg var nok litt rask der. Så bare at de hadde den i shoppen og trodde de hadde den på lager da…
Sykt kjedlig. Send helt klart en klage til posten.

Men de kommer vel bare med en standard beklagelse. De har nok ingen forståelse for at dette var en verdifull pakke for deg og andre som samler uåpnet esker. Her var jo også legoen klossene ødelagt så ville vært kjipt for alle og enhver som kjøper lego.

Dette er jo et sett som koster under 100 kroner nytt på bricklink, så om ikke posten klarer å refundere det etter å ha maltraktert pakken blir jeg overrasket.

Ja, det er ikke verdien som er problemet med det faktum at noe eller noen har most esken og pakket den om og sendt den videre i den tro at det enten ikke ble oppdaget eller at de ikke gjorde noe for mottakeren (meg) at varen var ubrukelig ødelagt.

Generelt forventer jeg at esken i sin helhet blir erstattet med et beløp som er tilstrekkelig for å kjøpe et nytt tilsvarende. Venter i spenning på svar.

Kjipt med skadet pakke, men antar noen ordner opp.

Jeg fikk to ting i posten i dag, buuuuuulk og denne fra Blocks Magazine:)

Kjipt gjort av posten, bare mas på dem. De gjør minst mulig for å rette opp.
Ser at 40092 fins på US S@H til 9.99.

Luza: kul minifigg, vil ha :smiley:

Her er mine pakker fra posten i dag
En Bricklink sending fra Helge for det store romskipet og Classic Space 924.

[attachment=0]WP_20141106_001.jpg[/attachment]

Heldig vis ikke noe rot i fra posten denne gang.
Har hatt en runde i sommer med posten / Tollen ang deler som var borte i Monorail kjøpet. Sender hadde lagt det ved men var ikke der når den ankom meg.
Måtte ta 3 uker+ før jeg fikk de. Tollen hadde glemt å legge delene tilbake (to baseplater + instruksjon) i esken.

Heldigvis unngått knuste pakker.

Posten ringte meg ang den ødelagte esken, de beklaget igjen men kunne bare henvise meg tilbake til avsender (Lego), det er nemlig DE som må erstatte kontakt eller med nytt produkt. -Det stod visst i vilkårene de har med ekspeditør…

Smart av Posten å fraskrive seg alt ansvar slik.

Og Lugbulken min er 1 av 1756 pakker som er i en container som er forsinket fra Oslo til Bergen så mitt inntrykk og syn på Posten har fått seg en skikkelig trøkk denne uken :wink:

Dette er vel egentlig ikke uvanlig at det er avsenders ansvar å klage, når jeg tenker meg om. Jeg har opplevd det flere ganger før. Så rette klageinnstans er egentlig Lego.
Har solgt ting selv, og opplevd andre gjøre det, hvor mottaker har fått skadet vare, og da har avsender klaget og ordnet opp.
Beklager at jeg glemte det i farta, men, da er det i hvert fall bare å hive seg rundt og kontakte Lego sin kundeservice.